היי כולם ;)

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

היי כולם ;)

הודעהעל ידי דניאל » ב' יולי 29, 2013 12:05 am

קוראים לי דניאל וזה באופן רשמי הפעם הראשונה בחיי שאני חלק מפורום כלשהו באינטרנט (!!!!)
אני בכ"ד לא נוטה להצטרף לפורומים כי אני תמיד מעדיפה לעשות את הדברים לבד..אם הייתי צריכה מידע הייתי בודקת באינטרנט או מסתכלת בפורומים קיימים ולומדת מזה - בכל נושא שהוא.
הפעם, הרגשתי אחרת.
הגעתי לאתר ממש במקרה, אחרי כמה ימים שאני מתעניינת בתזונה המיוחדת והמסקרנת הזאת באינטרנט ובכלל לא העליתי על דעתי שיש אתר ישראלי בנושא ;-)
אני בת 24 וכל חיי מתעסקת בתזונה כזאת או אחרת, כל הזמן משנה..יש לי גוף די קטן ואף פעם לא היה לי עודף משקל מוגזם..היו תקופות שהייתי יותר 'קציצתית' אפשר לומר וגם זה נבע מכל השינויים התזונתיים שהייתי עושה..גם מגיל צעיר אני עושה ספורט,און אנד אוף - אני בנאדם של תקופות וזה משהו שמאוד הייתי רוצה לשנות ולהצליח לשמור על איזשהו אורח חיים שמצליח לשרוד יותר מכמה חודשים כל פעם..
לפני כמה חודשים נחשפתי לתזונה הטבעונית מכל מיני סרטוני זוועה על תעשיית המזון, הרג בעלי חיים, התעללות בהם ועוד..אחרי כל זה לא היה לי שום קושי להיות טבעונית.
ועכשיו, ממש לפני כמה ימים נתקלתי ביוטיוב בתזונה הזאת שעוררה את סקרנותי כי משהו בי תמיד הרגיש שאנחנו, כבני אדם, לא באמת צריכים את מרבית המזון שאנחנו צורכים כדי לחיות- אבל תמיד חשבתי - מי אני שאתווכח עם רופאים וחוקרים ועם כל מיני מאמרים כאלה ואחרים. אז אני שמחה לדעת שיש מי שכן מתווכח ובא ואומר אחרת.
עדיין לא ממש ברור איך וכמה אני אמורה לאכול ומה יהיו ההשלכות של זה עליי ולכן הפעם העדפתי להיות חלק מהפורום הזה ולא לעשות את זה לבד כי אני באמת לא רוצה לגרום לעצמי נזק.
אז בשביל שהמנוסים שפה יוכלו אולי לשפוך קצת אור על כל מיני עיניים, אני אציג את עצמי :
בת 24
גובה 160
משקל 54/5 אולי פחות - מלללאא זמן לא נשקלתי, משהו כמו יותר משנה וקשה לי להעריך קצת- אין עודף משקל אבל בהחלט ניתן להוריד איזה חמש קילו או יותר נכון להוריד אחוזי שומן ולהתחטב קצת ;)
תזונה - כרגע טבעונית - מאחורי רקורד מרשים של כל מיני "דיאטות" כאלה ואחרות

שאלות:
1- האם זה משנה איזה פירות אני אוכלת - או שאין לזה כל חשיבות? אולי יש עדיפות לפירות מסויימים?
2- כמה רע לאכול קצת לפני שאני הולכת לישון? או יותר נכון לשאול - עד כמה זה קריטי להפסיק את האכילה 3 שעות לפני השינה?
3- כרגע אני לא מתאמנת בכלל מאחר ואני עובדת בעבודה מאוד קשה פיזית, מזיעה, בחום המייגע ובסוף היום אין לי כח בכלל לזוז!! (בקרוב אני עוזבת ואחזור להתאמן ;) ) - האם העובדה שאני לא מתאמנת כלל במהלך השבוע יכולה לגרום לעלייה במשקל בעקבות הכנסת קלוריות גבוהה?
4- ברגע שכן אתאמן - האם 3 פעמים בשבוע זה מספיק או שממש עדיף יותר?
5- פירות יבשים - עד כמה יש להם מקום בתפריט היומי? האם צריכה להיות איזושהי הגבלה על צריכתם מאחר והם לא מכילים מים?
6- אני חולת מלח - אני מודעת לעובדה שזה ממש ממש לא בריא - האם זה יהרוס את התהליך שהגוף שלי יעבור בתזונה הזאת אם אני, לפחות בהתחלה, אשים קצת מלח בסלט נגיד?
שאלה אחרונה:
האם יש סיכוי שמשהו פה יכול לתת כמה רעיונות לתפריטים יומיים כדי להקל עליי את ההתחלה?

אני מקווה שלא חפרתי יותר מדי ;) אני די מתרגשת אפילו להיות חלק מדבר כזה
ומי יודע..אולי יום אחד אני אהיה ממש מנוסה וגם אוכל לעזור למשהו פה בפורום ;-)

היה נעים להכיר
ושיהיה שבוע נפלא וחיובי לכולם!!
דניאל
 
הודעות: 25
הצטרף: א' יולי 28, 2013 11:22 pm

Re: היי כולם ;)

הודעהעל ידי יונתן » ב' יולי 29, 2013 1:52 pm

היי, דניאל, ברוכה הבאה :D

ראשית אמליץ לך לקרוא את הספר "תזונת 80/10/10" שיראה אור בעברית בעוד כשבועיים בהוצאת פוקוס, הוא עונה כמעט על כל השאלות באופן מקיף.
כמו שאמרת אין לך עודף משקל, ובשל הרקורד שלך בדיאטות, סביר להניח שכרגע את אוכלת פחות קלוריות ממה שמומלץ בתזונה הזו. יכול להיות שבהתחלה תעלי מעט במשקל עד שהגוף יתרגל לתזונה החדשה, אבל זו ממש לא סיבה לדאגה. הגוף יודע לרפא את העצמו ברגע שמזינים אותו כהלכה.

להלן כמה דוגמאות לתפריט יומי. כפי שתראי, ובמיוחד לאישה פעילה כמוך, ההמלצה היא לפחות 2,000 קלוריות ליום, רצוי בשלוש ארוחות מסודרות של 800-600 קלוריות לארוחה. כמובן שיכול להיות שבהתחלה תתקשי לאכול נפח כזה גדול, אז את יכולה לחלק את היום ליותר ארוחות עד שתתרגלי. הירשמי לאתר הכרונומטר כדי לעקוב אחר הצריכה שלך.
http://cronometer.com/

תפריטים לדוגמה של יונתן:
http://30bananotleyom.com/811-blog/101- ... h-do-i-eat
http://30bananotleyom.com/811-blog/146- ... ummer-time

תפריטים לדוגמה של אלישיה מ-rawsynergytv:
http://www.youtube.com/watch?v=GO1NEUuZ ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=aIudHkCp ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=NS8ts3_K ... ature=plcp
https://www.youtube.com/watch?v=WMvuOAj ... TQ&index=2

תפריטים לדוגמה של קריסטינה מ-FullyRaw Kristina:
https://www.youtube.com/watch?v=s2QNcP1 ... w&index=27
https://www.youtube.com/watch?v=q2yV1Kg ... ow&index=2

תפריט לדוגמה של מייגן אליזבת מ-Easy To Be Raw:
http://www.youtube.com/watch?v=TmXuppls ... plpp_video

תפריט לדוגמה של סוויזי פוסטר מ-Fit On Raw:
http://www.youtube.com/watch?v=CGB2zlLG ... plpp_video

תפריט ישן לדוגמה של פרילי:
http://www.youtube.com/watch?v=MtxFC4LH ... ature=plcp

תפריט לדוגמה של דיאנה:
http://www.youtube.com/watch?v=JcZpNnP2 ... ature=plcp

תפריט לדוגמה של אומן ג'יו ג'יטסו מ-PlantbasedAthlete:
https://www.youtube.com/watch?v=0cljIn2ajjU

תפריט לדוגמה של ג'סיקה מ-40andFitOnFruit:
http://www.youtube.com/watch?v=PS97srCVDRg

(כמובן שכל אחד מהתפריטים שונה בכמות הקלוריות בהתאם לנתונים האישיים ורמת הפעילות של כל אחד ואחת).

בנוגע לשאר השאלות שלך:
1 - את צריכה לאכול את הפירות שנמצאים עכשיו בעונתם, ושכמובן הכי טעימים לך. כרגע אני מתבסס על מלונים, מנגו ותאנים, ומעט בננות, נקטרינות ושזיפים.
2 - אין כל מגבלה על אכילה לפני השינה. אם את רעבה, תאכלי. עם הזמן תתרגלי לאכול ארוחת ערב גדולה דיה שתשביע אותך עד לארוחת הבוקר הבאה.
3 - אם את מוציאה בעבודה את הקלוריות, אז אין סיבה שתעלי במשקל. אגב, איזו עבודה זו? נשמע מעניין...
4 - פעילות גופנית היא חלק חשוב מאורח החיים הזה וחיוני להשגת בריאות. כמובן שלכולנו יש מגבלות שונות, אך ההמלצה היא בהחלט ליותר מכך.
5 - פירות יבשים חסרים את המים, ולכן אין להחשיבם כמזון שלם. אין איסור על צריכת פירות יבשים, אך אותי הם משמשים כברירת מחדל בלבד בתקופות שקשה להשיג פירות טריים איכותיים.
6 - מלח זה רעל ואין לו מקום בתזונה הזו. המלח משבש את בלוטות הטעם ומונע מהן לחוש טעמים אחרים, ולכן המכורים למלח צריכים להגדיל את הכמות כל הזמן. אין בעיה שתנסי להיגמל באופן הדרגתי, אבל שימי לב ששבועיים שלושה של הימנעות מוחלטת תעביר את ההתמכרות ותגלה בפנייך עולם חדש של טעמים (כן, גם אני חשבתי פעם שלעגבנייה אין טעם בלי מלח). שימי לב גם שמלח גורם לגוף שלך לספוח נוזלים כדי לדלל את רעילותו, ולכן סביר להניח שברגע שתפסיקי לצרוך אותו את תרדי קצת במשקל.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: היי כולם ;)

הודעהעל ידי ירדן » ב' יולי 29, 2013 5:30 pm

ברוכה הבאה :D

כמה תוספות למה שיונתן כתב:

1. בבחירת הפירות חשוב שתקחי בחשבון את גם הקלוריות שיש בהן כדי לדעת כמה מהם עליך לאכול. למשל ארוחה שמבוססת על 8 בננות בינוניות תתן לך כמות יפה של 800-700 קלוריות. כדי להגיע לאותה כמות פחות או יותר מאבטיח תצטרכי לאכול 2.5 קילו אבטיח נטו ללא קליפה שזה משהו שדי קשה לרוב המתחילים. ואם נשווה מבחינת כמות אז 8 אפרסקים למשל יתנו לך רק 400-300 קלוריות. בגלל זה באמת מומלץ להרשם לאתר הכרונומטר ולהכניס נתונים לפחות למשך שבוע כדי לקבל מושג כמה צריך לאכול וכדי לוודא שלא עוברים את כמות השומן המומלצת. הרבה מתחילים מתקשים לאכול מספיק ומשלימים קלוריות עם מזון שומני וזה בפני עצמו גורם לבעיות.

2. רצוי שתאכלי את ארוחת ערב 3-2 לפני השינה אבל אם את רעבה לפני השינה אין סיבה שתמנעי מעצמך מזון. נכון שעדיף ללכת לישון עם קיבה ריקה אבל רעב בפני עצמו מפריע להרדמות ופירות הם המזון הכי קל לעיכול ולכן כמה פירות לפני השינה זה בהחלט בסדר גמור.

3. בטבע אין חדרי כושר ואין סטודיו לפילאטיס. כל בעלי החיים פעילים באופן יומיומי ונמצאים בכושר טוב וכך גם היה האדם לפני שהתרגלנו לחיים המודרניים שהביאו איתם ישיבה על התחת רוב היום. לכן לרובנו יש צורך לעסוק בפעילות גופנית בצורה יזומה אם זה בחדר כושר או בכל דרך אחרת. אני עצמי מתאמנת בחדר כושר אבל אם הייתי עובדת בעבודה פיזית קשה שמאמצת מאוד את השרירים סביר להניח שלא הייתי מרגישה צורך ללכת לחדר כושר להרים משקולות. עבודה מאומצת בפני עצמה דורשת יותר קלוריות כך שאין לך מה לחשוש.

אני לא יודעת כמה את רגילה לאכול ויכול להיות שעקב דיאטות שעשית בעבר הרגלת את הגוף שלך למעט קלוריות. אם זה כך אז הדרך לפתור את זה היא לאכול מספיק קלוריות מהמזון הנכון ולא להגביל את עצמך מחשש לעלייה במשקל ובמקביל לעשות פעילות גופנית, כולל כזאת שמעלה מסת שריר. עלייה במסת השריר היא הדרך להעלות את רמת המטבוליזם והיא תעזור לך לרדת באחוזי השומן ולהתחטב ביחד עם פעילות אירובית.

4. אם יהיה לך זמן לפעילות יזומה רק 3 פעמים בשבוע אז נצלי אותן עד הסוף. פעילות גופנית יומיומית היא משהו שרצוי שכולנו נעסוק בו אבל להרבה מאיתנו זה לא אפשרי (גם לי) אז צריך לעשות את המיטב. מה שאני עושה בימים שאני לא יכולה ללכת לחדר כושר זה דברים כמו שכיבות סמיכה וסקוואטים, אלו תרגילים מעולים וזה לוקח רק כמה דקות. תתחילי אתגר של 100 סקוואטים ליום. מומלץ!!!

5. יש לעשות הבחנה בין פירות יבשים לפירות מיובשים. תמרים לרוב מתייבשים באופן טבעי על עץ אך שאר הפירות עוברים ייבוש בתנורים (אלא אם מצויין על האריזה שזה ייבוש בשמש) ואם מדובר בפירות לא אורגניים אז לרוב מוסיפים להם חומרי שימור והברקה. תמרים הם האופציה הכי טובה גם כי יש בהם אחוזי לחות מעט יותר גבוהים וגם כי בדרך כלל לא מוסיפים להם שום דבר (פרט לאמרי וחלאווי שיש שמוסיפים להם גלוקוז וזה מצויין על האריזה). טוב שיהיו תמרים בבית בעיקר לזמנים של חילופי עונות שיש קצת מחסור בפירות איכותיים. אני באופן אישי מעדיפה להמעיט בתמרים (למרות שלאחרונה אני אוכלת מהם יותר) ופירות מיובשים אורגניים אני קונה רק לעיתים רחוקות אם ממש מתחשק לי משמשים או תאנים או אם אני מחוץ לבית ליום שלם ולא יכולה לסחוב איתי מספיק פירות טריים.

6. הנה סרטון קצר של רוזלינד גרהם בנושא בלוטות הטעם ואיך בעצם מלח ותבלינים חזקים מקהים את יכולתן להרגיש את הטעם האמיתי של האוכל-
http://www.youtube.com/watch?v=pKUtPEtO ... plpp_video
הקטע שלה נמצא ממש בהתחלה עד דקה 1:20.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: היי כולם ;)

הודעהעל ידי דניאל » ב' יולי 29, 2013 7:29 pm

וואו !! קודם כל המון תודה על כל התשובות המפורטות ועל התגובה המהירה ;-)
זה בהחלט יעזור לי להתחיל..
יונתן - האמת שהעבודה שלי ממש לא מעניינת ;) חחח אני עובדת במפעל פלסטיק שיש בקיבוץ כי אני חוסכת עכשיו מלללא כסף לטיסה של הלהקה לאירופה והעבודה היא עבודה בחום נוראי כי אולם הייצור לא ממוזג, כולל סחיבה של ארגזים די כבדים, התרוצצויות כל היום ממקום למקום..בקיצור, מזיעים מלא!!!
דניאל
 
הודעות: 25
הצטרף: א' יולי 28, 2013 11:22 pm

Re: היי כולם ;)

הודעהעל ידי lil » ג' דצמבר 03, 2013 11:32 am

שלום לכולם ... :)
סליחה שאני נדחפת לנושא שלך.
אני לא מצליחה להבין איך אני שולחת שאלות לפורום קראתי את העמוד "שאלות נפוצות"
ואני לא מצליחה להבין איך שולחים נושא חדש. :)
אני חדשה ... ויש לי מלא שאלות שאני אשמח לקבל תשובות עליהם מאנשים מנוסים יותר בנושא
שיהיה שבוע יפה לכולם אני אשמח לקבל תדרוך על איך אני פותחת נושא חדש בפורום. :D
lil
 
הודעות: 6
הצטרף: ב' דצמבר 02, 2013 4:23 pm

Re: היי כולם ;)

הודעהעל ידי יונתן » ג' דצמבר 03, 2013 11:45 am

כך:
קבצים מצורפים
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (381.92 KiB) נצפה 236 פעמים
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: היי כולם ;)

הודעהעל ידי lil » ג' דצמבר 03, 2013 2:01 pm

תודה רבה :) פתאום זה ניראה כל כך ברור....
lil
 
הודעות: 6
הצטרף: ב' דצמבר 02, 2013 4:23 pm


תגיות נושא

איך מתחילים?, תפריט יומי

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 7 אורחים