כרונומטר

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

כרונומטר

הודעהעל ידי דניאל » ה' אוגוסט 01, 2013 12:17 am

היי ;)
מקווה שעובר על כולם שבוע מוצלח וטוב!!

אני נתקלת בקצת קשיים עם הכרונומטר - לא מצליחה להבין את חלוקת האחוזים שהוא עושה - זה מה שהזנתי לו היום:

א.בוקר - 9 בננות קטנות
צהריים - 1900 גרם אבטיח
לקראת הערב - 130 גרם תמרים
ערב - 2 שזיפים
ואחרי זה לא היה לי מקום יותר לכלום!!! כמה רע זה לא לאכול ירקות ?
וזאת תשובת הכרונומטר-
קלוריות - 1800
פחמימות - 436 גרם (244%)
חלבון - 24 גרם (104%)
שומן - 6.4 גרם (61%)

אני לא מבינה מה האחוזים האלה אומרים..
דניאל
 
הודעות: 25
הצטרף: א' יולי 28, 2013 11:22 pm

Re: כרונומטר

הודעהעל ידי יונתן » ה' אוגוסט 01, 2013 7:36 am

האחוזים האלה חסרי חשיבות. אפשר לכוון את הכרונומטר לכל מיני דיאטות שונות, ואז הוא קובע עבורך כמה לכאורה את צריכה לצרוך בקלוריות ובשלושת אבות המזון. מה שלנו חשוב זה ה-calorie breakdown מימין, ואנחנו מקבלים חלוקה של 92.4/4.6/3, שהיא בהחלט בתחום הנכון.
לא קורה כלום אם פה ושם יש ימים שלא אוכלים ירקות, אבל זכרי שהם חלק חשוב מאוד מהתזונה, וכדאי שתצרכי לפחות 250 גרם עלים ירוקים ביום, ואם אפשר גם כפול מזה, ובנוסף כמות נאה של ירקות אחרים.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: כרונומטר

הודעהעל ידי ירדן » ה' אוגוסט 01, 2013 9:43 am

תסמני ב-profile ב-Macronutrient Ratio Targets את היחס 1:8:1 LFRV/30bananasaday.com.

זה אף פעם לא מגיע ל-100% בגלל שלא אוכלים בדיוק בדיוק 80% פחמימות, 10% חלבון ו-10% שומנים אלא בדרך כלל קצת מעל 80% פחמימות וקצת מתחת ל-10% חלבונים ושומנים. לכן צריך להתסכל על דיאגרמת העוגה שבצד שימין. כשמניחים את הסמן על כל אחד מפלחי העוגה ניתן לראות את האחוזים. מעבר לזה הכרונומטר מחשב את הצריכה הקלורית המומלצת על פי המשקל וגובה אבל לא לוקח בחשבון שלפחמימות יש אפקט תרמי גבוה ולכן החישוב הוא לא בהכרח מדוייק לכל אחד אלא תלוי בסוג המזון שאותו הוא אוכל. החישוב הזה גם לא לוקח בחשבון את מסת השריר ואת הפעילות הגופנית ולכן לא צריך להגיע ל-100% מבחינת כמות הקלוריות אלא להתאים את הקלוריות באופן אישי. לי למשל הכרונומטר מראה שאני צריכה רק כ-1800 קלוריות ליום אבל עם כמות כזאת אני ארד מידי במשקל ולא תהיה לי מספיק אנרגיה.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: כרונומטר

הודעהעל ידי ג'וני » ש' מרץ 07, 2015 3:40 am

היי,
איך אדע מהי הכמות המומלצת של כל רכיב תזונתי עבורי?
לפי בדיקת הדם, לפי הפרמטרים של הכרונומטר או שילוב של שניהם?
עבור כל אחד מן הפרמטרים (ויטמין,מינרלים,שומנים וכו) יש כמות מינימום ומקסימום,
האם עלי להזין ערכי מינימום ומקסימום לפי בדיקת דם,עבור כל אחד ואחד מן הפרמטרים, ואז אדע בידיוק כמה יש לי עוד להשיג (לאכול) כדי להגיע למטרה (target) ?
תודה.
ג'וני
 
הודעות: 11
הצטרף: ו' מרץ 06, 2015 5:25 am

Re: כרונומטר

הודעהעל ידי ג'וני » ש' מרץ 07, 2015 9:15 am

ועוד שאלונת:
האם ניתן לצרף או לשלוח לכם צילום מסך של ארוחת דוגמא שלי בכרונומטר,
כדי שתוכלו לחוות דעה אם הבנתי נכון את העניין?
אודה לכם מאוד
:)
ג'וני
 
הודעות: 11
הצטרף: ו' מרץ 06, 2015 5:25 am

Re: כרונומטר

הודעהעל ידי ירדן » ש' מרץ 07, 2015 11:02 am

הכרונומטר, כמו גם מחשבוני תזונה אחרים, יכולים לתת קו כללי אבל הם לא מדוייקים. אנחנו ממליצים על שימוש בכרונומטר בעיקר כדי שאנשים שמתחילים בתזונה הזאת יוכלו לוודא שהם אוכלים מספיק קלוריות ולא אוכלים יותר מידי שומן (בשביל זה יש את גרף העוגה מצד ימין) ולא כדרך לדעת אם הגענו לכמות המומלצת של ויטמין או מינרל כלשהו.

הערכים התזונתיים שאתה רואה בכרונומטר מבוססים על הנתונים של ה-USDA אבל אין דרך לדעת מה בדיוק הערך התזונתי של כל יחידת פרי (או כל מזון אחר) שאתה אוכל כי יכולים להיות הבדלים גדולים בין תוצרת אחת לשניה, בין תפוח אחד לשני, בין חסה אחת לשניה. אם הפרי או הירק גדל על אדמה פרטית, עשירה ואורגנית סביר להניח שהערך התזונתי שלו יהיה רב יותר מאשר פרי או ירק שגדל על אדמה שמשמשת לגידול מסחרי בהיקף רחב. יש גם הבדל בערך התזונתי של פרי או ירק שנקטף זה הרגע ומיד נאכל לעומת פרי או ירק שנקטף לפני שבועיים וישב במחסנים או הטיסו אותו לקצת השני של העולם. גם רמת הספיגה במעי יכולה להשתנות בין אדם לאדם בהתאם לבריאות מערכת העיכול שלו ובהתאם לסוג המזונות שהוא אוכל מפני שיש דברים שאנשים אוכלים או שותים שמפריעים לספיגה של ויטמינים ומינרלים.

בנוסף, ההמלצה של הכרונומטר לגבי כמות הקלוריות לא מתייחסת לכך שיש פרמטרים נוספים מעבר לגיל, גובה ומשקל שמשפיעים על כמות הקלוריות שנחוצה לכל אדם כמו מסת השריר והאפקט התרמי של המזון. כלומר שני גברים באותו הגיל, באותו הגובה ובאותו המשקל לא בהכרח יראו אותו הדבר ולא יצטרכו את אותה כמות מזון אם לאחד מהם יש מסת שריר גבוהה מאוד ואחוז שומן נמוך לעומת השני שיש לו מסת שריר יחסית נמוכה ואחוז שומן גבוה. אם אחד מהם אוכל תזונה עתירת פחמימות לא מעובדות שיש לה אפקט תרמי גבוה והשני חי על ג'אנק פוד עתיר שומן גם נראה הבדל בכמות הקלוריות שכל אחד מהם צריך על מנת לשמור על משקלו.

בדיקות דם כלליות לא יתנו לך מידע שעל פיו תוכל לקבוע ערכי יעד בכרונומטר.

אם תצרף צילומי מסך מהכרונומטר זה יהיה מצויין :) קח בחשבון שכמות הקלוריות שהכרונומטר ממליץ על פי ה-BMI לא מספיקה כשאוכלים תזונה עתירת פירות וירקות שיש לה אפקט תרמי גבוה.

וכדי שנוכל לדעת אם כמות המזון פחות או יותר מתאימה לך כדאי שתכתוב כמה פרטים על עצמך כמו משקל, גובה, גיל, כמות וסוג הפעילות הגופנית.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: כרונומטר

הודעהעל ידי ג'וני » א' מרץ 08, 2015 2:53 am

משקל:67
גובה:185
גיל:35
כמות וסוג פעילות גופנית: "לייטלי אקטיב"

צירפתי שני קבצים שהם צילום מסך בכרונומטר של הפרופיל התזונתי שלי
ואשמח לשמוע מכם האם הבנתי נכון את העניין.

תודה:)
קבצים מצורפים
תפריט וגרף.jpg
תפריט וגרף.jpg (227.98 KiB) נצפה 3606 פעמים
ג'וני
 
הודעות: 11
הצטרף: ו' מרץ 06, 2015 5:25 am

Re: כרונומטר

הודעהעל ידי ג'וני » א' מרץ 08, 2015 2:54 am

קובץ שני
קבצים מצורפים
התפלגות ערכים.jpg
התפלגות ערכים.jpg (234.16 KiB) נצפה 3606 פעמים
ג'וני
 
הודעות: 11
הצטרף: ו' מרץ 06, 2015 5:25 am

Re: כרונומטר

הודעהעל ידי ירדן » א' מרץ 08, 2015 4:41 pm

בתור התחלה אפשר לראות שאתה אוכל מעט מידי מזון. כמתחיל זה לא כל כך נורא כי רוב האנשים מתקשים בהתחלה לאכול מספיק בגלל הנפח הגדול של המזון אבל בהדרגה אתה חייב להגדיל את כמות הקלוריות כי אחרת סביר להניח שתרד במשקל. 2000 קלוריות לגבר בגובה שלך זה מעט מאוד. אני נמוכה ממך בכ-20 ס"מ ואוכלת יותר מזה... ;)

בנוסף, קח בחשבון שהשימוש במנות שיש בכרונומטר במקום שקילה מדוייקת של המזון בעזרת משקל מטבח (ללא גלעינים וקליפה) גם עלולה להיות לא מדוייקת ולכן יתכן שבפועל כמות הקלוריות שלך נמוכה יותר.

על פי הגובה והמשקל שלך אני מבינה שאתה רזה ובעל מבנה צר. ליונתן יש נתונים דומים לשלך ובתפריטים שלו תוכל לראות שהוא אוכל 3500 קלוריות בממוצע. אז אולי כרגע 3500 הם יותר מדי בשבילך כי אתה לא מאוד פעיל אבל נסה לשאוף ל-3000-2500 קלוריות ליום ותראה מה הכמות המתאימה לך בשביל לא לרדת במשקל.
http://30bananotleyom.co.il/811-blog/10 ... h-do-i-eat
http://30bananotleyom.co.il/811-blog/14 ... ummer-time

חשוב שתגדיל את כמות העלים הירוקים. כדאי לשאוף לפחות ל-400-300 גרם עלים ירוקים בממוצע ליום.

מבחינת המזונות השומניים, כדאי להפחית בכמות ולא לאכול כל כך הרבה סוגים כל יום. למשל יום אחד תוסיף אגוזים, יום שני שקדים, יום שלישי אבודקו וכו'.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: כרונומטר

הודעהעל ידי ג'וני » ב' מרץ 09, 2015 1:16 am

אוקיי,
תודה רבה
:)
ג'וני
 
הודעות: 11
הצטרף: ו' מרץ 06, 2015 5:25 am


תגיות נושא

כרונומטר

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 5 אורחים

cron