פעילות גופנית

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

Re: פעילות גופנית

הודעהעל ידי ירדן » ב' אוגוסט 12, 2013 9:56 pm

במשך הרבה שנים הייתי עושה אימוני התנגדות 6 פעמים בשבוע ואימוני אירובי 7-5 פעמים בשבוע. זה אומר שהייתי עושה אימוני משקולות ואירובי באותו היום אחד אחרי השני ולא הייתה לי בעיה עם זה. לאדם שעושה אימון כוח טהור (מעט חזרות במשקל מקסימלי) באמת כדאי להפריד בין הכוח לאירובי.

אני לא רואה בעיה לעבוד על כל או רוב האלמנטים של הכושר הגופני גם באותו האימון. הרבה מענפי הספורט עושים בדיוק את זה.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: פעילות גופנית

הודעהעל ידי מוריה » ב' אוגוסט 12, 2013 10:54 pm

היי ירדן אפשר לדעת מה כוונתך?
כלומר באילו מקרים אפשר לבצע גם אימון כח וגם אירובי, ובאילו מקרים צריך להפריד?
מה הכוונה אימון כח טהור?
מוריה
 
הודעות: 142
הצטרף: ש' אוגוסט 11, 2012 11:30 am

Re: פעילות גופנית

הודעהעל ידי יונתן » ג' אוגוסט 13, 2013 10:22 am

פעילויות גופניות רבות מחזקות גם את השרירים בנוסף לחיזוק סיבולת לב ריאה, אם למנות רק כמה: טניס, כדורסל, שחייה, אגרוף תאילנדי, רכיבה. כך שאין סיבה לקבוע שיש להפריד לחלוטין בין חיזוק שרירים לחיזוק לב ריאה. רוב הפעילות שאנחנו עושים בחדר הכושר היא כזו, וכוללת הרמת משקולות במשקלים שמאפשרים 8-12 חזרות. באימון כוח טהור, כזה שעושים מפתחי גוף, מרימים משקלים גבוהים יותר, כאלה שמאפשרים לנו 1-4 חזרות בלבד עד שהשריר מתעייף. באימונים מסוג זה אומרים שכדאי להפריד את האירובי, כי זה מפריע לכאורה. אין מניעה לעשות אימוני כוח טהור, אבל זה לא צריך להיות הבסיס של האימונים שלנו אם אנחנו רוצים להיות באמת בכושר, שכולל את כל האלמנטים שצוינו לעיל. לדוגמה, אני עושה כל יום 100 סקוואטים ללא משקל, אבל רק פעם בשבוע עושה אימון של סקוואטים עם משקל גבוה.
וכמובן שאפשר לעשות אימון מדורג. להתחיל במשקל הגבוה ביותר שאת יכולה להרים ולעשות חזרה או שתיים, ואז להוריד את המשקל באופן הדרגתי ולהגדיל את מספר החזרות. או להיפך, להתחיל במשקל שמאפשר לך 12 חזרות ולהעלות משקל באופן הדרגתי.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: פעילות גופנית

הודעהעל ידי בת חן » ג' אוגוסט 13, 2013 12:29 pm

יש המון פעילויות שאני נהנית מהן ועושה מידי פעם, בעיקר מה שיש לו אלמנט של משחק כמו כדורעף, בדמינגטון ו-4 תחנות אבל לא התייחסתי לזה עד כה כפעילות של ממש אלא יותר כמשהו לשעות הפנאי, כנראה שזו טעות.

הכי נוח לי זה תרגילים בבית מתוך ערוצי היוטיוב שיש בהם את רוב האלמנטים אבל הם מחולקים לפי סוג פעילות, אז השאלה היא אם למשל אני עושה תרגילים שמתמקדים באלמנט מסויים רק פעמיים - שלוש בשבוע זה מספיק יעיל לדעתכם?

לפני 6 שנים, כשגיליתי שאסטמה לא מונעת ממני לעשות פעילות גופנית ואפילו עוזרת לטפל בה, הגעתי למכון כושר 5-7 פעמים בשבוע במשך שלוש שנים ושגרת האימונים שלי כללה 50 דקות ספינינג\ריצה + 50 דקות פילאטיס ובדרך כלל גם שעה של שחייה.

לא הרגשתי עם זה קושי או בעיה,נהנתי מכל רגע, לא שרירים תפוסים או כואבים, לא עייפות אבל מצד שני, במחשבה לאחור, אף על פי שהתחזקתי ועליתי מעט במסת השריר, עדיין מסת השומן לא השתנתה כמעט בכלל. ברור לי היום, שהתזונה הייתה חלק מכריע בזה כי אף על פי שאכלתי מזון טבעוני ולא מתועש, כמות הפחמימות הייתה מגוחכת לעומת כמות השומן. אבל ייתכן שבנוסף לתזונה, לא היה בפעילות הזו מספיק תרגילי כח ומיקוד במסת השריר.
בת חן
 
הודעות: 242
הצטרף: ו' פברואר 24, 2012 11:58 pm

Re: פעילות גופנית

הודעהעל ידי יונתן » ג' אוגוסט 13, 2013 12:54 pm

אני חושב על זה כך: מה המטרה שלנו בעצם בפעילות גופנית? הרי אנחנו לא מתכוננים לאולימפיאדה ולכן אנחנו לא חייבים להשקיע את כל זמננו בפעילות מסוימת. כן, מי שרוצה להצליח לרוץ מרתון ללא ספק יצטרך להשקיע המון בריצה על חשבון אלמנטים אחרים. באותה מידה מי שרוצה להיות מרים משקולות אולימפי לא יוכל להשקיע זמן רב בריצה. ולכן אם אנחנו רוצים כושר גופני שלם ולאו דווקא משהו ממוקד אז פעמיים שלוש בשבוע זה בהחלט מספיק לכל אלמנט. כמו שאני לא מצליח להבין כל מני גברים שמגיעים לחדר הכושר ותמיד עושים המון חזה ובקושי משתמשים בשרירים האחרים.
אז מה המטרה שלנו בעצם בפעילות גופנית? להיראות טוב, להרגיש טוב, לשפר את איכות החיים, לדעת שאנחנו יכולים לסמוך על הגוף שלנו, ולדעת שאנחנו יכולים ליהנות באמת ולא לסבול כשאנחנו עושים משהו כיפי כמו כדורעף או בדמינגטון. כדורעף נשמע לי כיף אדיר. כשעברתי דירה המוביל אמר שחסר לו שחקן לכדורעף ושאל אם אני רוצה להצטרף, אמרתי לי שאני יכול לעמוד בשער...
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: פעילות גופנית

הודעהעל ידי בת חן » ד' אוגוסט 14, 2013 9:02 am

טוב, עזרתם לי לעשות סדר בענין. תודה על העצות.
בת חן
 
הודעות: 242
הצטרף: ו' פברואר 24, 2012 11:58 pm

Re: פעילות גופנית

הודעהעל ידי דניאל » ד' אוגוסט 14, 2013 4:56 pm

מעולה!! תודה על כל התגובות ;)
אני מניחה שאין מנוס מלהתחיל מקטן באמת ועם הזמן להשתפר ולהגדיל את זמן האימון..

תודה רבה!!
דניאל
 
הודעות: 25
הצטרף: א' יולי 28, 2013 11:22 pm

Re: פעילות גופנית

הודעהעל ידי אורנה » ה' אוגוסט 15, 2013 7:50 pm

מאמנת הכושר שלי עושה לי אימונים בדופק גבוה, היא אומרת שזה הכי טוב להורדת אחוזי שומן, שזו המטרה שלי באימון.
אז עושה תרגיל התנגדות ואז במקום לנוח אני רצה שני סיבובים מסביב למכון(יש שם מסלול ריצה כזה)
זה נורא, אני לא סובלת את זה. בכלל הבנתי שאני לא סובלת אירובי, זה קשה לי ומתיש, ממש עינוי סיני
לעומת זאת עם תרגילי התנגדות כמה שיהיה קשה, אני סבבה.

אז קשה לבנות אימון על מה שאני אוהבת, כי אם זה תלוי בי, אז חימום קצר של רבע שעה(הליכה מהירה שלא ממש מעלה את הדופק רק קצת.
ואחר כך רק כוח. ואת שאר האירובי - רק הליכות ששוב לא ממש דופק גבוהה.
ניסיתי להכנס לחוג אירובי כלשהו במכון, יצאתי אחרי 4 דק' בדיוק. משהו סיוט נוראי 8-)
אורנה
 
הודעות: 396
הצטרף: ש' ינואר 12, 2013 5:21 pm

Re: פעילות גופנית

הודעהעל ידי ירדן » ו' אוגוסט 16, 2013 1:29 pm

אימון שרירים בדופק גבוה מעולה להורדת אחוזי שומן. מה שאני עושה בשביל להעלות את הדופק במקום לשלב ריצה קצרה או פעילות אירובית אחרת זה שני תרגילים במקביל בלי הפסקה ביניהם וככה בעצם אין לי מנוחה בין הסטים או מקסימום מנוחה של כמה שניות. למשל אני עושה תרגיל חזה ותרגיל זרוע קדמית במקביל. סט חזה ומיד אחריו סט זרוע קדמית במקום לנוח, ככה שלוש פעמים רצוף. או למשל גב וזרוע אחורית במקביל, כל אחד שלוש פעמים בלי הפסקות. זה ממש כיף ומרגישים שמתאמצים יותר מאשר כשעושים רק תרגיל אחד בכל פעם ונחים בין הסטים.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: פעילות גופנית

הודעהעל ידי יונתן » ו' אוגוסט 16, 2013 7:26 pm

עוד סיבה להיות בכושר: להגיע לפירות הטובים ביותר! יש פה בשכונה לא מעט עצי חרובים, אבל כמעט כולם יבשים מאוד ולא טעימים. מצאתי עץ אחד עם חרובים פריכים וטעימים, ממש כמו לאכול קובית שוקולד. זה עץ בוגר וגדול ורוב הפירות שלו היו גבוהים מדי אפילו לסולם, אז פשוט טיפסתי בין הענפים וקטפתי.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

הקודם

תגיות נושא

פעילות גופנית

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot, YandexBot ואורח אחד

cron