קלוריות

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

קלוריות

הודעהעל ידי ליהי » ש' אוגוסט 17, 2013 2:17 pm

היי,אני מנסה (שוב) לעבור לתזונת 80\10\10..
זה עושה ממש הרגשה טובה,עירנות ומצב רוח

אני נעזרת בכרונומטר כדי לדעת את הערכים התזונתיים,זה מאוד עוזר ונותן מוטיבציה..
השאלה שלי האם לאכול גם לפי הקלוריות שמציעים לי באתר ולא לעבור אותם..?

אני לא מרגישה רעבה,אני אוכלת 1100 קלוריות ליום בערך מ :
כמה ענפי סלרי\שומר,בסלט המורכב ממלפפונים,עגביות וגמבה אדומה
והרבה פירות,בעיקר:אבטיח,מלון ומנגו

אני יודעת שזה חשוב אבל אני לא עושה ספורט,כי אני ממש מרגישה שאני סובלת מזה,וזה שובר אותי
אז אני אומרת לעצמי עדיף להצליח עם התזונה הזו בלי ספורט,מאשר לשבור הכל,גם לאכול רעלים וגם לא לזוז
ליהי
 
הודעות: 9
הצטרף: ש' אוגוסט 17, 2013 2:01 pm

Re: קלוריות

הודעהעל ידי ירדן » א' אוגוסט 18, 2013 9:52 pm

הי ליהי :)

1100 קלוריות זה לאנורקטיות או לסבתות קטנות קומה בנות 90... גם אם את לא עושה פעילות גופנית רוב הסיכויים ש-1100 קלוריות הן מעט מידי גם אם תשכבי כל היום במיטה ולא תזוזי בכלל.

מה הסיבה שהפסקת בפעם הקודמת? הרבה אנשים שלא אוכלים מספיק קלוריות מוצאים את עצמם מהר מאוד מחפשים מקור מרוכז של קלוריות (מבושל או שומני) ולכן עוזבים את התזונה הזאת. זאת בעצם הסיבה הכי שכיחה לכך שאנשים לא מצליחים להתמיד. נכון שבהתחלה מרגישים טוב למרות שאוכלים מעט מידי אבל בהמשך מתחילות בעיות בריאות וגם תשוקות עזות למזון עתיר קלוריות ואז באות הנפילות. חשוב לאכול מספיק בהתאם לנתונים והצרכים האישיים של כל אחד ואחת. אם תרשמי פרטים כמו גיל, גובה ומשקל אוכל לתת לך הערכה כללית כמה עליך לאכול.

מי שלא רגיל לעסוק בפעילות גופנית בדרך כלל "סובל" מזה בהתחלה כי הוא פשוט לא בכושר. צריך להתמיד ולהעזר בסבלנות וה"סבל" הופך להנאה וגם רואים תוצאות כך שיש יותר מוטיבציה להמשיך וזה פשוט הופך לחלק בלתי נפרד מהחיים ולא למטלה. סביר להניח שאם תאכלי יותר קלוריות מפחמימות האנרגיה הנוספת תעשה לך חשק להזיז יותר את הגוף ;)

כושר גופני הוא מרכיב חשוב בבריאות ולכן פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא. כמובן שתפיקי הרבה מאוד דברים חיוביים ממעבר לתזונה בריאה גם בלי לעשות פעילות גופנית אבל בריאות אמיתית לא מורכבת רק המזון שאנחנו אוכלים. פעילות גופנית, חשיפה מבוקרת לשמש, שינה מספקת, הימנעות ממתח מיותר, מים טהורים, חברות, אהבה, מטרה הם רק חלק מהגורמים שחשובים לבריאות הפיזית והנפשית שלנו.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: קלוריות

הודעהעל ידי ליהי » ב' אוגוסט 19, 2013 1:36 pm

:) היי,ממש תודה על התשובה
הפסקתי בפעמים הקודמות כי היה לי נורא קשה לא לאכול אוכל מבושל,התחלתי בקיצוניות,כאילו כל נפילה היא נוראה,אז עכשיו אני משתדלת,ולא נורא אם פעם בשבוע אני אוכלת מבושל (ובריא כמה שאפשר)

בקשר לכושר גופני,כן ברור לי שזה מאוד חשוב,אבל כאילו יש לי אנטי לזה,ואני באמת צריכה לשנות את זה איכשהו..

אני בגובה 1.66 בערך,עוד מעט בת 19 ושוקלת 62,אני כמעט בטוחה שאני עדיין קצת בעודף משקל.
ירדתי עד עכשיו 12 קילו,זה לקח לי הרבה זמן וזה הכי הצליח כשאכלתי מזון חי טבעוני,למרות שהוא עם הרבה שומן..

ממש חשוב לי לדעת כמה קלוריות אני צריכה לאכול,לפי הנתונים שלי,בהתחשב לזה שבינתיים אני לא עושה פעילות גופנית.
והאם אני ארזה מזה (אני יודעת שאתם לא אוהבים להתעסק בירידה במשקל,אבל גם עודף משקל זה משהו לא בריא,לא?!)

אגב,מתי הספר מגיע לסטימצקי?
כל הנושא הזה מעלה כל כך הרבה תהיות ושאלות,שכבר לא נעים לשאול כל מה שעולה לראש..
תודה לכם על האתר המדהים הזה !! (=
ליהי
 
הודעות: 9
הצטרף: ש' אוגוסט 17, 2013 2:01 pm

Re: קלוריות

הודעהעל ידי uriyaari » ב' אוגוסט 19, 2013 2:04 pm

היי ליהי,

אחותי היום בת 27, בערך בגיל שלך היא סבלה מעודף משקל, היא עשתה דיאטה - אכלה בערך את כמות הקלוריות שאת אוכלת אולי אפילו יותר. במשך כמעט שנה הרגישה נהדר הורידה במשקל והכל היה נראה טוב.
יום אחד (כששקלה בערך 55 ק"ג - גובהה 160) הרגישה חולשה, נהיתה אפתית ועוד כמה תופעות. אשפזו אותה בבי"ח לכמה שבועות דחפו לה אנשור ואינפוזיות...

את בדרך לשם!!!

כפי שירדן כתבה 1100 קלוריות זה לאנורקטיות.

הדרך הנכונה להוריד במשקל זה עם הרבה יותר קלוריות וקצת ספורט, אם לא נוח לך בחוץ יש המון תרגילים שאפשר לעשות בבית, מאוד קלים ומהנים. נסי ותראי (:
אבל אל תתחילי לעשות ספורט לפני שאת מתחילה לאכול בכמות נורמאלית..
בהצלחה!
uriyaari
 
הודעות: 15
הצטרף: ו' יולי 12, 2013 1:18 am

Re: קלוריות

הודעהעל ידי ליהי » ב' אוגוסט 19, 2013 3:34 pm

היי

אני יודעת שלאכול קצת מדי זו לא הדרך,אבל לא ידעתי שכשאני לא עושה ספורט 1100 קלוריות זה עדיין קצת.
לכן חשוב לי להבין את העניין הזה,כדי לרדת במשקל בצורה בריאה..

תודה לך :)
ליהי
 
הודעות: 9
הצטרף: ש' אוגוסט 17, 2013 2:01 pm

Re: קלוריות

הודעהעל ידי יונתן » ב' אוגוסט 19, 2013 9:34 pm

אין דרך לרדת במשקל בצורה בריאה ללא פעילות גופנית, לא מבחינה גופנית ולא מבחינה נפשית. עשרות מיליוני אנשים מנסים כל שנה לרדת במשקל באמצעות הגבלת קלוריות ומכריחים את הגוף שלהם להיות ברעב תמידי, בתחושת אשמה תמידית, בעייפות כרונית וברוב המקרים בעלייה מחודשת במשקל בתום הדיאטה. שרלטנים רבים מקדמים דיאטות בזק של הגבלת קלוריות, אבל אנחנו מקדמים כאן אורח חיים בריא שכולל את כל הדברים שציינה ירדן. אין ספק שזה נראה בהתחלה כמו הר אדיר שאין כל דרך להעפיל עליו, אבל בסופו של דבר מקבלים תוצאה אמיתית שמשפרת את חיינו ללא הכר, ולא גורמת לנו כל הזמן להתגעגע לזמן שבו "היה מותר לנו לאכול".

תתחילי לאכול יותר ועל תגבילי את עצמך בפירות. אין לנו דרך לקבוע בדיוק כמה קלוריות את צריכה לאכול, אבל ללא ספק את צריכה לאכול יותר ממה שממליץ הכרונומטר, וכפי שראית, 2,000 קלוריות הן בדרך כלל מינימום לנשים. ייתכן שתעלי בהתחלה קצת במשקל, אבל זו תגובה טבעית של גוף שרגיל לחסך קלורי ולכן מבקש לאגור ככל האפשר כשהוא סוף כל סוף מקבל מזון בשפע, אבל אל תדאגי, זה יתאזן במהרה. אם אין כל פעילות גופנית שאת אוהבת, הדבר הכי מומלץ הוא להירשם לחדר הכושר. זה ייתן לך מסגרת ואופציות שונות ומגוונות לפיתוח השרירים וסיבולת הלב ריאה.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: קלוריות

הודעהעל ידי ירדן » ג' אוגוסט 20, 2013 10:04 am

באתר הזה תוכלי לראות שעל פי הנתונים שלך גם ללא פעילות גופנית בכלל בחורה בגילך, בגובך ומשקלך צריכה לאכול 1800-1700 ליום כדי לשמור על המשקל. כדי לרדת במשקל החישוב יוצא לא פחות מ-1600 קלוריות שזה ממש מעט. פעילות גופנית של 3 פעמים בשבוע כבר תביא אותך ל-2000 קלוריות ליום בשביל לרדת במשקל. זה לא חישוב מדוייק בגלל שלאנשים עם מסת שריר גבוהה יש צורך ביותר קלוריות מאנשים עם מסת שריר נמוכה ואחוזי שומן גבוהים ובנוסף יש הבדל גדול בין אכילה של 2000 קלוריות ממזון מעובד ועתיר שומן ל-2000 קלוריות ממזון עתיר פחמימות וסיבים תזונתיים. למזון עתיר פחמימות וסיבים יש אפקט תרמי גבוה (חלק מהקלוריות נפלטות כחום בתהליך המטבוליזם ולכן לא הולכות למאגרי האנרגיה) מה שאומר שצריך יותר קלוריות כדי לשמור על המשקל. עוד דבר שמשפיע על הצריכה הקלורית זה דיאטות דלות קלוריות שמורידות את רמת המטבוליזם הבסיסי. זו הסיבה שאנשים שעושים דיאטות קיצוניות יורדים מהר במשקל ואז נתקעים ובהמשך מעלים הכל בחזרה (או אפילו יותר). זה מה שנקרא תופעת היו-יו. יורדים ועולים, יורדים ועולים, וכל החיים נלחמים עם המשקל במקום להגיע באופן טבעי ובריא למשקל תקין ולשמור עליו. אף אחד לא יכול לחיות לנצח על 1000 קלוריות מבלי להגיע לחסרים תזונתיים, להרוס את הבריאות ובסופו של דבר להתנפל על המקרר ולאכול יותר ולהעלות בחזרה במשקל או להתמודד עם הפרעת אכילה כזאת או אחרת. עודף משקל ואחוז שומן גבוהים זה לא בריא והשאיפה שלך בהחלט צריכה להיות לרדת במשקל ובאחוזי השומן אבל אם את רוצה לרדת במשקל ולשמור עליו ללא מאמץ ומבלי לפגוע בבריאות שלך את צריכה לעשות את זה נכון.

גובהי 164 ומשקלי 51-50 ואני אוכלת פי 2 ממך כדי לשמור על משקלי. בתקופות שאני מאוד מאוד פעילה אני אוכלת אפילו מעל 2500 קלויות ליום. בעבר הייתי אוכלת בערך כמוך עקב דיאטות והגבלה קלורית שהורידו את רמת המטבוליזם שלי ועל ידי שינוי התזונה שלי וספורט העלתי את רמת מהטבוליזם שלי בחזרה למעלה. זו הדרך הנכונה לרדת במשקל ובאחוזי השומן, להרגיש שבעה ומסופקת מהמזון ומבלי להגיע לחסרים תזונתיים. מזון זה לא רק קלוריות. ברגע שמתרגלים לאכול מעט מידי אז גם מקבלים מעט מידי ויטמינים, מינרלים, פיטוכימיקלים נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים.

ירידה גדולה ומהירה במשקל ללא פעילות גופנית גם אינה "אסתטית". היא בהרבה מקרים משאירה סימני מתיחה ועור רפוי, ורוב הסיכויים שגם כבחורה רזה יהיו לך אחוזי שומן גבוהים. פעילות גופנית אירובית + חיזוק השרירים יעזרו לך לשרוף יותר קלורית בטווח הקצר ובטווח הארוך הם יעזרו לך לעלות מסת שריר וכך להעלות את רמת מהטבוליזם הבסיסי (שריר שורף יותר קלוריות מרקמת שומן בזמן מנוחה, כלומר שורפים יותר קלוריות גם כשלא עושים כלום) וגם יחטבו אותך ותרדי בהיקפים כי שומן תופס יותר נפח משריר.

צפי בסרטונים של תפריטים יומיים כדי לקבל מושג כמה ומה איך לאכול בתזונת 811 בריאה ומאוזנת.

אני מאוד ממליצה לך לצפות בסרטונים של פרילי בנושא ירידה במשקל. פרילי ירדה 20 קילו על תזונה עתירת קלוריות ופעילות גופנית:

איך להשאר 100% רואו-
http://30bananotleyom.com/movies/42-bes ... -raw-vegan

Raw food vegan weight loss secrets #1 - The scales-
http://www.youtube.com/watch?v=IKXYw7Gf ... ure=relmfu

Raw food vegan weight loss Secrets #2 ~ NEVER RESTRICT CALORIES
http://30bananotleyom.com/movies/79-nev ... t-calories

Calorie restriction to lose weight on raw vegan
http://www.youtube.com/watch?v=PuqZbLEB ... ature=plcp

Weight loss on raw food
http://www.youtube.com/watch?v=3kZ9R3_2 ... ature=plcp

Weight Loss Secrets #3 - Low Carb Diets make you FAT
http://www.youtube.com/watch?v=oSOuOv4A ... ature=plcp
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: קלוריות

הודעהעל ידי ליהי » ג' אוגוסט 20, 2013 3:19 pm

עזרתם לי ממש:) תודה רבה!
ליהי
 
הודעות: 9
הצטרף: ש' אוגוסט 17, 2013 2:01 pm

Re: קלוריות

הודעהעל ידי אורנה » ג' אוגוסט 20, 2013 3:53 pm

ליהי יקרה,
גם אני הגבלתי עצמי לפי הכרונומטר בהתחלה ל-1500 קל' ליום כי כתבתי שם שאני רוצה להרזות
אחרי שהסבירו לי כאן את מה שהסבירו לך, העליתי ל-2000 ולפעמים הרבה יותר
וגם התחלתי חדר כושר שמעולם לא עשיתי. בכלל ספורט זה לא הצד החזק שלי :)
בהתחלה העלתי קצת במשקל, אחר כך זה ירד אבל לא רזיתי גרם במשך כמה חודשים
ופתאום לפני חודשיים רזיתי בבת אחת 8 ק"ג בחודש וחצי
זה ממש משונה הירידה הזאת. לא דומה לשום דיאטה אחרת שעשיתי בחיי.
פשוט הגוף מחליט בעצמו מה ומתי ואיך לעשות מכל הבחינות, רק שאנחנו מאפשרים לו תנאים טובים לעשות את זה.
זו כזאת הקלה להתחיל לסמוך על הגוף שירפא את עצמו מכל הבחינות כולל עודף משקל
וכל מה שאני צריכה לעשות זה לתת לו את המזון הנכון ולהמנע מכל השאר
זה כל כך משתלם שממש לא ברור איך כל העולם לא מאמץ את זה
אורנה
 
הודעות: 396
הצטרף: ש' ינואר 12, 2013 5:21 pm

Re: קלוריות

הודעהעל ידי ליהי » ד' אוגוסט 21, 2013 8:52 am

וואו זה נשמע ממש טוב:-)
צריך הרבה סבלנות וכנראה היא משתלמת,תודה רבה
ליהי
 
הודעות: 9
הצטרף: ש' אוגוסט 17, 2013 2:01 pm


תגיות נושא

כמה לאכול?, ירידה במשקל

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot ו 10 אורחים