שלום לכולם

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

שלום לכולם

הודעהעל ידי Shachariko » ב' ספטמבר 02, 2013 4:09 pm

אני כרגע מתנסה בתזונת 80 10 10 אני מתנסה כי נכון לעכשיו עדיין קשה לי לעבור בתזונה במלואה, אני טבעוני כבר שנה ועכשיו החלטתי לעשות את הצעד אני מכניס לאט לאט פירות בצורה מסיבית יותר לתזונה שלי, אבל החלטתי לנסות יום אחד.. ואני כרגע רק באמצע שלו ואני מאוד רעב איזה פירות אתם ממליצים עליהם שממלאים יותר?
Shachariko
 
הודעות: 55
הצטרף: ג' אוקטובר 09, 2012 5:31 pm

Re: שלום לכולם

הודעהעל ידי יונתן » ב' ספטמבר 02, 2013 5:29 pm

פירות בעלי ערך קלורי גבוה יחסית הם תמרים, חרובים, בננות, תאנים, מנגו, ענבים ורימונים.

שים לב אבל שאולי אתה פשוט לא אוכל מספיק. כשאתה אוכל רק פירות אתה צריך נפח הרבה יותר גדול של מזון כדי לקבל את אותה כמות אנרגיה שקיבלת ממזון מבושל. מסיבה זו אנחנו ממליצים למתחילים להירשם לאתר הכרונומטר ולשקול באופן מדויק את המזון שלך כדי לראות שאתה אוכל מספיק. ארוחה שאמורה להשביע אותך לכמה שעות צריכה להכיל בסביבות 1200-800 קלוריות.

מצד שני, יכול להיות שאתה בהחלט אוכל מספיק, וזה פשוט עניין של הסתגלות. כשהקיבה שלך רגילה לאכול בעיקר מזון מבושל, אז לוקח לה כמה שעות לעכל את המזון ולהתרוקן, ותחושת ההתרוקנות הזו היא שמקושרת אצלך לרעב ולזמן לאכול שוב. כשאתה עובר לאכול רק פירות, הקיבה מתרוקנת תוך חצי שעה, אבל מתוך הרגל מאותתת לך על רעב, אף על פי שאתה למעשה שבע. גם אני הרגשתי כך בהתחלה וזה עבר תוך כמה ימים של אכילת פירות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: שלום לכולם

הודעהעל ידי Shachariko » ב' ספטמבר 02, 2013 7:37 pm

וכמה לדעתך אני אמור לאכול?
אני נמצא באתר כרונומטר. והם הקציבו לי 1700 קלוריות אבל כבר עברתי את זה..
נתוני הם 1.75 מטר משקלי 95.4 ואני רץ 3 פעמים בשבוע בערך 6 קילומטר ואופניים בערך 3 פעמים בשבוע חצי שעה..
מה דעתכם?
Shachariko
 
הודעות: 55
הצטרף: ג' אוקטובר 09, 2012 5:31 pm

Re: שלום לכולם

הודעהעל ידי ירדן » ב' ספטמבר 02, 2013 7:58 pm

1700 קלוריות זה תפריט הרעבה לאדם עם הנתונים שלך שעוסק בפעילות גופנית. האם רשמת שאתה מעוניין לרדת במשקל? כי אם כן אז אולי זאת הסיבה לכמות הקלוריות הנמוכה אבל הגבלת קלוריות ברמה כזאת אינה מועילה בטווח הארוך לא למשקל ולא לבריאות. בנוסף אין בכמות הקלוריות בכרונומטר התייחסות לפעילות הגופנית אלא אם כן אתה מכניס גם את הנתונים האלו ואז הם מחסירים את הקלוריות של הפעילות מכמות הקלוריות שאכלת (וזה לא בהכרח מדוייק).

לי הכרונומטר אומר בסביבות ה- 1800 ואני 164 על 51 קילו... ואני אוכלת יותר מזה, לפעמים הרבה יותר מזה, תלוי כמה אני פעילה.

בן כמה אתה?
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: שלום לכולם

הודעהעל ידי Shachariko » ב' ספטמבר 02, 2013 9:07 pm

23 וגם.. עוד שאלה
מחר אני יוצא לרוץ מוקדם באיזור 6 מה לאכול לפני הריצה?
בדרך כלל הייתי אוכל nature valley .מחכה רבע שעה ויוצא..
Shachariko
 
הודעות: 55
הצטרף: ג' אוקטובר 09, 2012 5:31 pm

Re: שלום לכולם

הודעהעל ידי Shachariko » ג' ספטמבר 03, 2013 12:20 pm

אני בן 23 אם זה לא היה מובן
Shachariko
 
הודעות: 55
הצטרף: ג' אוקטובר 09, 2012 5:31 pm

Re: שלום לכולם

הודעהעל ידי ירדן » ג' ספטמבר 03, 2013 5:37 pm

אני משתמשת באתר הזה כדי לקבל הערכה של כמות הקלוריות-
http://space-cn.co.il/drdean_calc.asp?id=38

אם תכניס את הנתונים שלך תראה שכדי לשמור על המשקל שלך אתה צריך לאכול בין 2750 קלוריות לפעילות גופנית ממצועת ועד ל-3000 קלוריות ליום לפעילות מלאה (לא ידעתי בדיוק איפה למקם אותך). מדובר בהערכה ולא במספרים מדוייקים והם לא מתאימים לכל אדם עם המידות שלך כי כמות הקלוריות שאנחנו צריכים תלויה גם בסוג המזון שאנחנו אוכלים ובמסת השריר לעומת אחוזי השומן.

אדם שאוכל תזונה עתירת פחמימות וסיבים תזונתיים יצטרך יותר קלוריות מאדם שאוכל תזונה עתירת שומן ודלה בסיבים. הסיבה לכך היא שלפחמימות יש אפקט תרמי גבוה ולשומנים יש אפקט תרמי מאוד נמוך. סיבים תזונתיים גם מעלים את האפקט התרמי. מה שכל זה אומר זה שחלק מהקלוריות שאנחנו אוכלים לא משמשות אותנו כאנרגיה אלא נפלטות כחום ולא מנוצלות על ידי הגוף עקב תהליכי הפירוק והבניה של מרכיבי המזון בגוף.

אחוזי השומן בגוף גם הם משפיעים על נידוף אנרגיה כחום, ואנשים עם אחוזי שומן נמוכים נוטים לנדף יותר קלוריות כחום מאשר אנשים עם אחוזי שומן גבוהים. מסת שריר גבוהה גם משפיעה על כמות הקלוריות שלנו כי שריר צורך יותר אנרגיה מרקמת שומן. משהו שמשפיע באופן שלילי על צריכה הקלוריות זה דיאטות דלות קלוריות כי הן מורידות את רמת המטבוליזם הבסיסי. זו אחת הסיבות שהרבה מהאנשים שעושים דיאטות קיצוניות אחר כך עולים בחזרה במשקל. בקיצור החישוב של הקלוריות אינו מתאים בצורה מדוייקת לכל אחד שמכניס את הנתונים שלו. וזה בסדר, לא צריך להיות אובססיביים לגבי קלוריות אלא לבדוק על עצמנו מה נכון עבורנו.

כדי לרדת במשקל בהדרגה ולא בבת אחת ומבלי להוריד את רמת המטבוליזם הבסיסי חשוב לא לצמצם יותר מידי את כמות הקלוריות. אני לא יודעת מה המבנה שלך (צר/רחב) ולאיזה משקל אתה שואף לרדת אבל גם אם נניח שהיעד שלך הוא 70 קילו (סתם זרקתי, אולי זה מעט מידי עבורך ואולי גם פחות זה בסדר...) אז על פי החישובים שבאתר הזה אתה צריך לאכול בסביבות 2400 קלוריות לפעילות ממוצעת ועד 2650 לפעילות מלאה. ושוב, זה לא מדוייק כי אם אתה אוכל תזונה עתירת פחמימות יתכן שתצטרך יותר קלוריות, וככל שתוריד באחוזי השומן ותעלה במסת השריר אז הצריכה הקלורית שלך תשתנה. ממליצה לשלב עם האירובי גם תרגילי התנגדות כדי להעלות במסת השריר. מסת שריר גבוהה גורמת לשריפת קלוריות גבוהה יותר במנוחה.

ולגבי הריצה, פשוט תאכל בננה או שתיים :) שתי בננות יתנו לך בערך את אותה כמות הקלוריות כמו ה-nature valley.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

ירידה במשקל, תחושת רעב, אפקט תרמי

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot], YandexBot ו 6 אורחים