עמוד 1 מתוך 1

שלום לכולם

הודעהפורסם: א' אוקטובר 13, 2013 7:12 pm
על ידי מנגו
שלום לכולם. אשמח אם תעזרו לי. אני טבעונית שנה וחציו הורדתי כבר 20 קילו ועדיין יש מה להוריד. הכולסטרול וכמעט כל המדדים בנורמה( לפני הטבעונות היו רחוקים מהנורמה) יש רק סוכר קצת גבוהה (100) וטריגליצרידים שכל הרפאים והדיאטניות טוענים שזה מפירות. לפני כשבועיים קניתי את הספר על תזונת 80 10 10והכל נשמע לי פשוט הגיוני ונכון. אבל עדיין עמוק עמוק מהדהדים לי קולות הרופאים תזונאים שמזהירים אותי מפירות ומאיימים עלי במחלת הסכרת. מישהו היה במצב דומה או יכול לעזור ולהסביר לי? תודה לכולם

Re: שלום לכולם

הודעהפורסם: א' אוקטובר 13, 2013 8:35 pm
על ידי ירדן
הי מנגו, ברוכה הבאה :)

כשהסוכר גבוה הדבר הראשון שצריך לבדוק הוא כמות השומן בתפריט.

כדי לענות לך נצטרך לשמוע ממך עוד פרטים על עצמך ועל התזונה שלך בהתאם לרשימה הבאה:
http://www.30bananotleyom.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=4

Re: שלום לכולם

הודעהפורסם: א' אוקטובר 13, 2013 9:50 pm
על ידי מנגו
היי אני בת 31שוקלת 103 אחרי ירידה של 25 קילו בשנה וחצי האחרונות עקב מעבר לטבעונות. אוכלת המון ירקות ובשבועיים האחרונים אחרי קריאת הספר גם המון פירות. לפני זה אכלתי אחד או שניים בעצת התזונאית, היום קרוב ל8, הורדתי את הלחם מ6 פרוסות ל2, הורדתי גם את הטחינה בגלל כמות השומן, ממשיכה עם 10 שקדים ואגוזי מלך ליום. ישנה 7 שעות בערך אבל בגלל שאני סטודנטית וחזרתי ללימודים לא נחה מספיק עובדת ב2 עבודות.שותה 2 ליטר ביום, כרגע עושה הליכות כספורט פעמיים שלוש בשבוע 5 קילומטר כל פעם.
השאלה שלי היא האם בכלל אני יכולה להתחיל בתזונה של 80 10 10אם עדיין יש לי כמות גדולה של שומנים בדם ( טריגליצרידים -230), או שאני צריכה להימנע משומנים לתקופה מסויימת ורק אז להתחיל כי הבנתי מהספר ששילוב של שומנים וסוכר - גם הוא מפירות הם סכנה ביחד. תודה

Re: שלום לכולם

הודעהפורסם: א' אוקטובר 13, 2013 10:31 pm
על ידי יונתן
שלום מנגו, ברוכה הבאה :D

נראה שהתזונאית שלך קצת בלבלה אותך, כנראה כי האופן שבו לומדות התזונאיות תזונה הוא מאוד חלקי, מתרכז בכל מני רכיבים מזון בודדים ולא מסתכל על התמונה המלאה.

ברגע שאת מפסיקה לאכול שומנים, הרי שאת חייבת לפצות על כך באכילת כמות גדולה יותר של פחמימות כדי לשמור על אותה צריכה קלורית. יש לך כמה סוגים של פחמימות, פשוטות - מפירות, ומורכבות - מדגנים וקטניות. אבל פחמימות מורכבות הן פשוט שרשראות סוכר ארוכות, שבכל מקרה מתפרקות ומגיעות לדם בתור סוכרים פשוטים, כך שאין כל הבדל מהבחינה הזו אם את אוכלת פירות או לחם.

ברגע שתתחילי בתזונת 80/10/10 את תעניקי לגוף את הכלים הטובים ביותר לנקות את עצמו, ובין היתר ינקה גם את הדם. שימי לב שכמות הטריגליצרידים שלך אינה קבועה, והיא יכולה להשתנות אפילו בהתאם למה שאכלת אתמול, כך שהמספר 230 שקיבלת בבדיקת הדם אינו בהכרח רלוונטי.

אני מבין שאין לך זמן, אבל פעילות גופנית היא חלק חיוני לבריאות טובה, ואני מאוד ממליץ לך למצוא זמן לפעילות אינטנסיבית יותר, כי לא די במעט הליכה.