Help

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

Help

הודעהעל ידי יעלי » ב' נובמבר 25, 2013 10:31 am

מיום שבת אני דיי זוללת דברים שומניים: פקאנים, מקדמיה, גרעיני חמניה, אבוקדו, זיתים (וואו רק מלכתוב את זה אני מבינה)
ומאז חווה בחילה, ערפול, עייפוווווות, כאב ראש.
האם זה יכול חהיות מזה או שאני מבשלת איזה וירוס?
וגם: מדוע אם בתחושה הפנימית שלי זה מזה - אני פתאום משתוקקת עוד ועוד לשומנים?
תודה
יעלי
 
הודעות: 331
הצטרף: ש' מאי 12, 2012 5:45 am

Re: Help

הודעהעל ידי מאיה » ב' נובמבר 25, 2013 12:16 pm

אני יכולה לומר לך מהניסיון האישי שלי שכל סטייה הכי קטנה מהצורה הזאת של ה-80/10/10 עושה לי תחושת עירפול, בחילות אם זה יותר מדי שומן וממש מורגש כל צעד כזה שלא מטיב עם הגוף שלי, אבל אולי יש לי רגישות יתר
זה ממש ככה סוגר אותי שאין מצב לסטיות ואם יש סטיות אז ישר מורגשת התחושה הלא טובה
וגם עם עודף שומנים- או אפילו בעיקר
עם אגוזים הבעיה שרוב מה שנמכר הוא לא ראוו וגם יכול להיות מעופש, ואם את מבשלת איזו משהו שנראה לך כמו שפעת או וירוס זה בד"כ כי הגוף נחלש ורוצה להוציא רעלים...
וגם כמובן אם יש לך צורך בהרבה שומנים אז את לא אוכלת מספיק פחמימות מפרות - ככה אני רואה על עצמי, אם יש יום שלא אכלתי מספיק פרות בערב אני ארצה אבוקדו, כמות יותר גדולה ממה שרצוי, אני ארצה שורשים מאודים, לא שזה כזה נורא, אבל בכל זאת השאיפה של רובנו היא לשמור על ראוו כמה שאפשר, אני לא רואה בירקות מאודים משהו כ"כ נורא פשוט אני רואה איך האנרגיה שלי כשאני 100% ואיך היא אחרי שאכלתי ערב לפני ירקות מאודים או כמות שומנים גדולה מהצורך, עייפות, חוסר אנרגיה, אצלי זה גם חוסר איזון בבלוטת התריס כרגע אבל גם לפני כן כשלא היה הייתה לי את ההרגשה הזאת, בקיצור להעלות צריכה של פרות במשך היום , שימי לב לאיכות האגוזים שאת אוכלת , אם יש חברים עם עץ או שלך יש... עדיף מהעץ...
וגם עוד משהו שאני חושבת שחשוב, גם אם הייתה "סטייה " כזאת , אז לא להחמיר עם עצמך, אז מה אז הייתה סטייה, סה"כ אנחנו בני אנוש שנמצאים בסביבה שרובה אוכלת בצורה שממש לא מתאימה לגוף וקשה להיות כל הזמן בסביבה הזאת מבלי להיות מושפעים, כמובן שאם אוכלים מספיק אז אין צורך לשום אוכל שלא נכלל בתזונה, להפך זה אפילו יעורר דחייה אבל אם את רעבה במקומות האלו זה יהיה קשה... ודרך ה"סטיות " האלו לומדים על הגוף מה טוב ומה לא, יש גם פרות שפחות טוב לי ויהיו טובים לך ולהפך... איילון פה למשל מרביץ בתמרים, בבננות, רימונים ושורשים מאודים וכמויות גדולות ואני למשל אם הייתי אוכלת ככה אז היה לי כבד, אצלי ההפך - עדיף כמה שיותר פרות מימיים ועסיסיים , כמה שיותר להניע את המערכת ולתת לה קלות , בקיצור תשתמשי ב"סטיות " האלו ללמוד מה לא כדאי, ואם מדי פעם בא לך ככה לאכול ללא הגבלה אז תשתדלי לא לאכול מנות שומן מרוכז נגיד במשך השבוע ואז בסופ"ש לאכול יותר, את תמצאי את האיזון בסופו של דבר :)
מאיה
 
הודעות: 702
הצטרף: ו' ינואר 25, 2013 10:30 pm

Re: Help

הודעהעל ידי יעלי » ב' נובמבר 25, 2013 12:22 pm

מאיה׳לה!
איזו מקסימה את!
תודה על התשובה המהירה. איזו אוטופיה! עצים משלי.... חברים עם עצים.... חחחחח לכולנו מפלצות בטון בשפע!
ועוד שכחתי לכתוב על הטחינה שגם איתה הגזמתי!
וואוו איך הראש כבד! ממש תחושת שכרות!
כן. צריך לשים לב...
שוב תודה!
יעלי
 
הודעות: 331
הצטרף: ש' מאי 12, 2012 5:45 am

Re: Help

הודעהעל ידי eilon » ב' נובמבר 25, 2013 3:05 pm

מאיה דווקא השאיפה שלי היא לא 100% נא אם אין אפשרות לכך. ולא תמיד יש אפשרות.
אני חושב שעדיף ב10000% פחמימות מבושלות/מאודות על שומנים מעופשים, ושומנים בכלל.
אצלי זה מורגש ממש ממש קשה, אני לא יכול לאכול הרבה שומנים מבלי לקבל תופעות נוראיות, ובכלל לא שומנים מעופשים מחנויות. כי הם מתקלקלים במהירות

הבעיה עם שומן זה שלוקח לו הרבה מאוד שעות ואפילו יממה להתפנות, ובכמויות גדולות זה מפריע למטבוליזם של הסוכרים וגם של נוטריאנטים במערכת העיכול (אם היא עדיין שומנית)
שומן זה לא תחליף לפחמימות. נכון שיש בזה הרבה קלוריות, אבל זה לא פחמימות. זה גורם לתופעות שונות

בשבוע שעבר היו לי הרבה פירות אז יכולתי לא לבשל חמישה ימים, אבל בשום מצב לא הייתי ממיר את ארוחת הפחמימות המבושלות שנצרכתי לאכול בסופו של דבר בארוחה שומנית.

אם הייתי צריך לתדלק את הרכב והיו אומרים לי "נגמר לנו ה95, רוצה סולר?", לא יכולתי להרשות לעצמי להשתמש בדלק אחר שהרכב שלי לא עובד עליו
אולי זה היה מתניע, אבל לא בריא לרכב ויכול לקלקל אותו, כי הוא לא מיועד ליסוע על סוג הדלק הזה.
ככה אני עם פחמימות ושומנים.
eilon
 
הודעות: 762
הצטרף: ב' דצמבר 24, 2012 12:47 pm

Re: Help

הודעהעל ידי מאיה » ב' נובמבר 25, 2013 7:56 pm

אני איתך, גם אני אוכלת שורשים מאודים להשתלמה קלורית כשאין לי מספיק פירות או בשלים או מכל סיבה אחרת , ואני לא נוגעת באגוזים כבר המון זמן, תכלס השומן היחידי שאני אוכלת זה אבוקדו ובקיץ כשאין אני לא אוכלת
אז כן יוצא לי לאכול מאודים בלית ברירה אבל זו הברירת מחדל אחרי
מה שכן אם יש רצון לשומן מרוכז אז באמת לצרוך איכותי ולא מעופש, ונא מעצים, או אבוקדו שבעיני הכי טוב לשומן אבל זה שוב מאוד אינדיבידואלי לכל גוף , לכן צריך לעשות כל הזמן בדיקות מה טוב מה לא טוב ולפי זה להגיע לאיזון המושלם שמתאים לכל אחד לאותו זמן, כי זה כל הזמן משתנה גם, וכמובן שגם להתאים אותו לעונתיות, בקיץ למשל לי לא היה צורך בכלל לשומן מרוכז והנה עכשיו פתאום יש יותר חשק לאבוקדו, אולי בגלל שקצת מתקרר
מאיה
 
הודעות: 702
הצטרף: ו' ינואר 25, 2013 10:30 pm


תגיות נושא

שומן

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: YandexBot ו 7 אורחים