רכישת הספר

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי יונתן » ג' נובמבר 26, 2013 2:30 pm

לא בדיוק להשמין כמו בתזונה סטנדרטית, אבל אדם לא פעיל שאוכל כמות גבוהה של קלוריות מעבר לדרוש לו בהחלט יכול לעלות במשקל.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי cazino » ג' נובמבר 26, 2013 2:52 pm

רשמתי את הנתונים שלי בכרונומטר ואם עקבתי באמת אחרי ההוראות נכון ,הוא ייעץ לי לצרוך 1800 קלוריות ביום לפי811..
cazino
 
הודעות: 114
הצטרף: ב' נובמבר 25, 2013 6:05 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי cazino » ג' נובמבר 26, 2013 2:55 pm

1800 קלוריות היו גם בערך הקלוריות הממוצעות שהייתי צורכת בתזונה טבעונית רגילה..
cazino
 
הודעות: 114
הצטרף: ב' נובמבר 25, 2013 6:05 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי יונתן » ג' נובמבר 26, 2013 3:04 pm

אל תתייחסי להמלצות של הכרונומטר, גם לי הוא ממליץ 1,000 קלוריות פחות מכפי שאני צורך. בעיקרון לא כל הקלוריות זהות, ומניסיון של הרבה אנשים, כמות כה קטנה של קלוריות תוביל לכישלון בתזונה. את יכולה לקרוא עוד על כך בשרשורים הבאים:
http://www.30bananotleyom.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=56&p=416&hilit=%25D7%2590%25D7%25A4%25D7%25A7%25D7%2598+%25D7%25AA%25D7%25A8%25D7%259E%25D7%2599#p416

http://www.30bananotleyom.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=332&sid=a956de489688922e23d8091f71fd74d2
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי cazino » ג' נובמבר 26, 2013 3:20 pm

תודה רבה על הסבלנות:) אחרי הרבה זמן של ספירת קלוריות ודאגה מלעלות במשקל.. קצת שטחי אבל חשוב לי להיות רזה וקלילה..

איך יכול להיות שביומיים עליתי קילו.. כאשר אכלתי רק פירות ירקות ועלים ומבחינת שומן וחלבונים הם שניהם היו פחות מ 10% ?
cazino
 
הודעות: 114
הצטרף: ב' נובמבר 25, 2013 6:05 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי ירדן » ג' נובמבר 26, 2013 7:38 pm

זה בהחלט חשוב להיות במשקל תקין וחשוב שיהיו אחוזי שומן גוף בריאים. אף אחד כאן לא רוצה לעלות במשקל (אלא אם הוא באמת צריך) :)

גם לי הכרונומטר מראה שאני צריכה לאכול רק 1800 קלוריות ליום ואני אוכלת יותר מזה. 1800 קלוריות של תזונה עתירת פירות וירקות שיש להם אפקט תרמי גבוה שונה לחלוטין מתזונה עתירת שומן סטנדרטית, ולרוב צריך להתרגל בהדרגה לאכול קצת יותר ממה שרגילים. לבחורה בגובהך 2500-2000 קלוריות ליום הן מסגרת כללית הגיונית. אני לא יודעת מה מסת השריר שלך או האם יש לך היסטוריה של דיאטות דלות קלוריות וכמה אנרגיה את בעצם מוציאה ביום כי שלושת הגורמים האלו יכולים להשפיע לטובה או לרעה על כמות הקלוריות שאת צריכה. אם את אוכלת כ-2000 קלוריות ומרגישה עם זה כרגע טוב אז תמשיכי כך, ואם במשך הזמן תראי שאת יורדת במשקל או שאת מרגישה צורך ביותר מזון או שאין לך אנרגיה או שיש לך חשקים למזונות עתירי קלוריות שומניים או עמילניים אז תדעי שאת פשוט לא אוכלת מספיק קלוריות. למי שיש היסטוריה של דיאטות דלות קלוריות או הפרעות אכילה שגרמו להורדת רמת המטבוליזם הבסיסי אז תתכן עלייה מסויימת במשקל בהתחלה אבל במצב כזה הפתרון הוא לא הגבלה נוספת אלא אכילה נכונה של מזון עתיר פחמימות ודל בשומן ביחד עם פעילות גופנית להעלאת מסת השריר כדי בעצם להעלות בחזרה את רמת המטבוליזם הבסיסי ולתקן את הנזק שנוצר בעבר.

אין שום דרך להעלות קילו שומן ביומיים. והרי אם למשל אני אשקל לפני ואחרי ארוחה או שתיה המשקל שלי יהיה שונה, וגם ההפרש בין הבוקר לערב יכול להיות 3-2 קילו... האם זה אומר שהשמנתי? ברור שלא. לנשים גם יכול להיות שינוי קטן במשקל בגלל המחזור החודשי, גם זה הרי לא מעיד על עלייה בשומן.

עלייה מהירה במשקל יכולה להיות מוסברת בכמה דרכים:
- על כל גרם גליקוגן נאגרים גם 2.7 גרם מים. שכשאת סוף סוף אוכלת מספיק פחמימות את גם אוגרת מים ביחד עם הגליקוגן (צורת האגירה של סוכרים בכבד ובשרירים) וזה דבר חיובי. לעלייה מינימלית במשקל שיכולה להיגרם בגלל זה אין שום קשר להשמנה.
- מעבר ממזון בעל נפח קטן למזון בעל נפח גדול יותר משמעו בעצם יותר מזון במערכת העיכול שמן הסתם גם שוקל יותר.
- התרוקנות לא מלאה של המעיים בבוקר.
- צריכת מלח או מזונות עתירי מלח.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי cazino » ג' נובמבר 26, 2013 8:57 pm

הרגע רכשתי את הספר 80/10/10 :D

בתפריטים לדוגמא שהוא מציע ראיתי שממוצע הקלוריות שם הוא2100 . אז כן יש הגבלת קלוריות?
2100 קלוריות למי?
cazino
 
הודעות: 114
הצטרף: ב' נובמבר 25, 2013 6:05 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי יונתן » ג' נובמבר 26, 2013 9:51 pm

לפני התפריטים לדוגמה כתוב במפורש שיש להגדיל את הכמויות באופן יחסי על פי הצריכה היומית של כל אדם. אם אני אקח מנה מהספר אני אכפיל את הכמויות שרשומות בה. אין לי שום בעיה לאכול 2,000 קלוריות בארוחה אחת.
2,100 קלוריות הם נתון שרירותי לחלוטין, ולמעשה בספר באנגלית היה הממוצע אפילו קצת נמוך יותר. אל תתיחסי לזה כאילו מדובר בכמות מזון ל"אישה ממוצעת".
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי eilon » ד' נובמבר 27, 2013 4:00 am

היי חברים רק רציתי להוסיף שמנסיוני האישי, אם הייתי הולך אחרי ההנחיות של כל התוכנות האלו, האתרים, ואפילו ההמלצות התזונתיות הסטנדרטיות לצריכה קלורית לפי משקל הגוף האידיאלי בשבילי (לטעמי, על הקו התחתון של הBMI)
אז לא הייתי יוצא מתת-משקל שהייתי בו הרבה זמן, וגם לא הייתי מצליח להחזיק את משקלי היציב כרגע שאותו אני מסוגל לאבד בקלות

לפי רמת הפעילות שלי - האתרים האלה ממליצים לי משהו כמו 2500 קלוריות. ואני יכול לומר שעם פחות מ3000 אני לא יוצא מהמיטה יום אחרי, כלומר זה לא ממלא את מה שאני שורף בתכלס.
אז אני צורך בין 3000 ל4000 תלוי ברמת הפעילות (ואם אכלתי מספיק ביום שלפני), וזה ב1000 קלוריות יותר מההמלצות ש"רשת האינטרנט" מציעה לי, ולפעמים פי שתיים מהמומלץ. ועוד טוענים שזה לרמת פעילות אתלטית... ואני ממש ממש לא אתלט.

וגם את חישובי הקלוריות אני תמיד עושה על הצד הנמוך. מוריד במשקלים, מעריך כלפיי מטה ולא כלפיי מעלה. כדי שבסופו של יום אני אצרוך יותר קלוריות ממה שספרתי בתאכלס :) בקיצור אני עובד על עצמי כדי לאכול יותר, והספירה היא רק כדי לראות שאכלתי מספיק.
כמה שאני אוכל יותר יש לי יותר אנרגיה לעשות דברים, ואז אני עושה אותם! וכמה שאני אוכל פחות, אני דוחה מטלות למחר, ומחרתיים וכו', וזה מבאס.
פחמימות נותנות כוח לעשות דברים, זה דלק, ולא ידעתי עד כמה עד שלא "תידלקתי את המיכל עד הסוף" בפעם הראשונה :) כאילו תמיד נסעתי על חצי מיכל, וחשבתי שזה כל מה שגופי מסוגל לעשות.

בכרונומטר שיניתי ידני את היעד ל3000 קלוריות. כי הוא הציע לי לחזור לתת-משקל אבל סירבתי :lol:
דרך אגב, יש אפשרות להוריד מהאתר שלהם את התוכנה של כרונומטר. למי שעדיין אין על המחשב עצמו. זה יותר נוח, ואפשר לשנות את כל היעדים בקלות ;)
eilon
 
הודעות: 762
הצטרף: ב' דצמבר 24, 2012 12:47 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי cazino » ד' נובמבר 27, 2013 11:01 am

תודה:)

פשוט תמיד מודאגת שלא לעלות במשקל.. אבל כנראה צריך יותר אנרגיה בשביל לשרוף שומן ולהעלות מסת שריר..
:D
cazino
 
הודעות: 114
הצטרף: ב' נובמבר 25, 2013 6:05 pm

הקודםהבא

תגיות נושא

כמה לאכול?, פעילות גופנית, קלוריות

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 2 אורחים