רכישת הספר

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי eilon » ו' נובמבר 29, 2013 11:53 am

קשה לי להאמין שאני יכול להביא את עצמי למצב של אכילת יתר בתזונה הזו. שמעתי שאנשים אומרים שזה אפשרי. יכול להיות שעבורם כן, אבל לא עבורי
זה מאוד קשה מפירות וירקות. אני חושב שבגלל שזה מזון אידיאלי לבני אדם ואנחנו מותאמים להיות שבעים ומסופקים כשאכלנו מספיק מהם, ואם לא אכלנו מספיק אז הרעב והתאווה לאוכל תמשיך. וזה לא בגלל שאנחנו "שמנים" או משהו לא בסדר איתנו, אלא שבגוף בריא הרעב פועל מדוייק כמו מכונה.
אני יכול להרגיש איך בננה הופכת ממתוקה ומטריפה בתחילת הארוחה, לפרי תפל ומעורר בחילה בסוף הארוחה אחרי שאכלתי מספיק. הכל תלוי אם אני שבע או רעב, התאווה לפרי נהפכת לדחייה ברגע שהספיק לגוף.
כך שאני לא יכול לאכול יותר ממה שאני רוצה... אלא אני אוכל בדיוק לפי כמה שהגוף דורש.
פשוט אני מכיר את הדרישות שלו יותר טוב אחרי שנה של נסיונות, ואחרי המתיחות שעשיתי לקיבה והרגלתי אותה לנפח
ניסיתי כמה חודשים לאכול סביב ה2500 קלוריות כמו שהמליצו לי אתרים (למשקל שלי וברמת פעילות יותר גבוהה משלי), וזה לא עבד לי כמו שהייתי רוצה. זה לא הספיק. אז העלתי ב1000 ועכשיו הרבה-הרבה יותר טוב, אין מה להשוות.
אז על מה הקלוריות הנוספות הללו הולכות? אין לי מושג, יכול להיות הרבה דברים. ואולי חלקן מגיעות לאסלה עם הסיבים
בכל אופן בשייקים יותר קל לי לצרוך את כמות הקלוריות שאני צריך, כי זה פחות ללעוס ופחות זמן. וכל עוד יש חשמל אני אנצל את זה (לפעמים ממש משתדל לערבב את השייק עם הרוק, כאילו לעסתי)

בת חן ההסברים בהודעות שלך, מעניינים מאוד. אני חושב שגם אני שאלתי אותך מלא שאלות בנושא בעבר...
אז חלק מהפרוקטוז יוצא עם הסיבים בצואה? יכול להיות שחלק ממנו זה מזון לבקטריות ולא לנו?
ולגביי התמרים... שאני כ"כ אוהב. האם בגלל התכונה הכימית של הפרוקטוז, אם מערבבים תמרים בבלנדר עם הרבה מים, יש מצב שבסביבה המימית שכל החלקים צפים להם בתמיסה, הפרוקטוז ייקשר איכשהו בחזרה לסיב? ואולי שייק תמרים עם הרבה מים עדיף על אכילת תמרים יבשים כפי שהם?
דאג גרהם אמר שזה הבדל משמעותי בין שתי צורות האכילה הללו ספציפית כשאוכלים תמרים. הייתי שמח להבין במה ההבדל הזה מתבטא, האם רק בספיגה האיטית של הסוכר בגלל שדיללנו אותו במים? או האם משהו קורה שם ברמה קצת יותר מעניינת כשמבלנדרים פרי יבש עם מים
eilon
 
הודעות: 762
הצטרף: ב' דצמבר 24, 2012 12:47 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי בת חן » ו' נובמבר 29, 2013 12:52 pm

את ענין המשמין או לא משמין אני אשאיר למנהלים להסביר כי הם מסבירים את זה יותר טוב. הענין הוא שכשאוכלים את הפרי בשלמותו כפי שהועיד הטבע ולא כשייק, כיוון שהלעיסה והעיכול הדרגתיים יותר, העיכול וההטמעה של חומרי המזון הדרגתי, כולל הסוכרים.

כשיש סיבים לצד הסוכרים, חלק מהסוכרים, בעיקר הפרוקטוז נקשר לסיבים ולכן לא פעיל, משמע, לא נותן ערך קלורי ויוצא כמו שהוא. בטבלאות מזון, הערך הקלורי של הפירות הוא תחשיב גס שאינו לוקח יותר מידי בחשבון את העובדה שחלק לא נספג בגלל הסיבים. האם נקבל את כל הקלוריות הרשומות או לא, זו לא שאלה של מתמטיקה פשוטה כפי שאילון ציין, זה תלוי במערכת העיכול של כל אחד, אבל בגדול, חלק גדול מהפרוקטוז בפירות לא נספג, אלא יוצא עם הסיבים (בתנאי שבפרי יש מים!) על כן ככל שנפחית מהפרי את הסיבים כמו במיצים, יותר פרוקטוז ייטמע, כלומר, נקבל יותר קלוריות לעומת הפרי השלם. בשייק יש סיבים ונוזלים ועל כן הפרוקטוז פחות נטמע מאשר במיץ, אני מניחה שזה עדיין פחות טוב מאשר אכילת הפרי השלם.

על פרוקטוז בניגוד לגלוקוז יש פחות בקרה בתהליך ייצור האנרגיה (לכן מייחסים לו תכונות של דבר משמין) ואכן, הסוכר העיקרי המתקבל מפירות הוא גלוקוז וככל שנעשה מניפולציות על המזון כמו נרבה בשתיית מיצים נטולי סיבים או נאכל פירות מיובשים נקבל יותר פרוקטוז.

הנה מאמר קצר על ענין הפרוקטוז מאת ד"ר בועז לוי

http://www.eatwell.co.il/?CategoryID=309&ArticleID=2066

אילון, כן, חלק מהפרוקטוז יוצא בצואה עם הסיבים (בתנאי שיש סיבים ונוזלים), ועד כמה שידוע לי בקטריה ניזונה בעיקר על סוכרים מורכבים ולא על פשוטים, אבל אני לא יודעת.

כן, יש תגובה בין הסיבים לפרוקטוז בסביבה בסיסית שיש בה מים, כמו שקורה במעיים. זה לא הענין של האם בשייק זה ייקשר, כי ממילא בסביבה החומצית של הקיבה זה יתפרק, מה שחשוב זה שהנוזלים ייכנסו יחד עם התמרים, במעיים התהליך יתרחש כבר מעצמו. אני חושבת שקישרו פה פעם סרטון של דאגלס גראהם בנושא תמרים ונוזלים. עדיף לצרוך מים עם התמרים מאשר לאכול אותם מיובשים ללא נוזלים.
ההבדל בין השניים הוא בדיוק זה.
בת חן
 
הודעות: 242
הצטרף: ו' פברואר 24, 2012 11:58 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי יונתן » ו' נובמבר 29, 2013 3:29 pm

אכלתי בשלוש השנים האחרונות כמה אלפי ליטרים של שייקים, ואחוז השומן שלי הוא בסביבות 5%. אני אוכל כשאני רעב ולא מתייחס בכלל לכמות הקלורית, כי הגוף שלי אומר לי כמה לאכול. מחישוב מהיר אני מניח שאכלתי עד עכשיו (3 בצהריים) בסביבות 3,500 קלוריות, וסביר מאוד להניח שאני שוקל כשני ק"ג יותר ממה ששקלתי כשקמתי בבוקר, אבל בין זה להשמנה שום קשר.
כפי שאמרו לך פה כולם, השמנה אינה משהו שאת צריכה לחשוש ממנו בתזונת פירות. את צריכה לעשות משהו ממש יוצא דופן כדי להשמין בתזונה כזו.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי cazino » ה' ינואר 09, 2014 7:54 pm

שלום לכולם!

רציתי לדעת.. כרוב סגול וירוק גם נכללים בצריכה של ירקות עליים כמו חסה?

דבר נוסף.. אני חודש עושה 811, ואוכלת בממוצע 2300 קלוריות, כשהתחלתי את התזונה שקלתי 50 והיום בדקתי ואני 52.. אוף..
כנראה אני צריכה פחות קלוריות.. מה אתם חושבים?

המלצתם לי פה להתחיל ב2500, אכלתי קצת פחות ועליתי..

תודה וערב טוב)
cazino
 
הודעות: 114
הצטרף: ב' נובמבר 25, 2013 6:05 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי יונתן » ה' ינואר 09, 2014 11:14 pm

אפשר לצרוך כרוב, אבל זה לא בעדיפות גבוהה, וזה בהחלט לא תחליף לעלים ירוקים צעירים.

השאלה היא לא כמה את שוקלת, אלא איך את מרגישה באופן כללי. יש הרבה סיבות לכך שעלית במשקל, ואין שום סיכוי לכך שבחודש העלית 2 ק"ג של שומן על תזונה של 2,300 קלוריות מפירות וירקות. רשמנו לעיל לא מעט סיבות אפשריות, והחשש המידי שלך כנראה מעיד על היסטוריה של הגבלת קלוריות, ואני שב ואומר, את צריכה לצאת מהמעגל הזה ולהניח לגוף להתאזן מחדש.

אז השאלה היא שוב, איך את מרגישה? האם את נשארת רעבה אחרי הארוחות, שובעת, או דוחפת קלוריות בכוח רק כדי להגיע ל"מכסה" היומית? האם יש לך אנרגיה לבצע את כל הפעילויות היומיומיות שלך? את מרגישה שאת כל יום חושבת על האוכל ועל הקלוריות, או שאת אוכלת בהנאה?
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי cazino » ו' ינואר 10, 2014 6:52 pm

היי יונתן :)

באופן כללי אני מרגישה בסדר גמור, יש לי אנרגיה , אני ישנה טוב, לא רואה מספיק שמש אבל אני מאשימה את החורף.. אני גם מסיימת לעבוד ב5 והשמש שוקעת לצערי.. ביום חופש אם מספיק שמשי אני דואגת להיחשף..

אני לא דוחפת קלוריות, אני אוכלת כמה שבא לי ונהנית מהארוחה, לפעמים אוכל 2500 קלוריות ולפעמים 2000, אבל לרב זה נע בסביבות ה2300. אני כן מתעסקת סביב האוכל והקלוריות כי בכל זאת אני רושמת כמה אני אוכלת במחשבון קלוריות ועוקבת אחרי המשתנים, לראות איפה אני עומדת ולהבין מזה אומר אם בכלל..
בשוטטותי באינטרנט אחר סרטונים של811 ראיתי כאלה שאומרים לא לספור וראיתי כאלה שמגבילים את הצריכה ומזהירים מפני עליה במשקל..
cazino
 
הודעות: 114
הצטרף: ב' נובמבר 25, 2013 6:05 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי יונתן » א' ינואר 12, 2014 5:11 pm

ההמלצה שלי היא חד משמעית לא להגביל קלוריות, בטך לא לבחורה צעירה ופעילה שלא סובלת מעודף משקל. אני שב ואומר שתיתכן עלייה התחלתית מסוימת במשקל, בדיוק כמו שתיתכן ירידה התחלתית מסוימת במשקל (כמו שקרה לי), אבל אין סיבה לחשוש מכך. במעבר ל-811 הגוף שלנו מקבל את התנאים הטובים ביותר להתאושש מכל הנזק שעשינו לו בעבר, וזה יכול להתבטא בדרכים רבות, תלוי בבן אדם. אז יכול להיות שתעלי בהתחלה קצת במשקל, אבל בשום אופן אל תחשבי שאם עלית 2 ק"ג בחודש הראשון אז תוך שנה תעלי 24 ק"ג. הגוף שלך יתאזן בסופו של דבר על המשקל הנכון לו. האפשרות השנייה היא להמשיך במעגל הגבלת הקלוריות, ותמיד לחשוש מעוד ביס ועוד ק"ג מבלי כל אפשרות לשבור את המעגל.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי cazino » א' יוני 29, 2014 8:13 am

היי חברים:). אני ממשיכה לעלות במשקל:( אוף .. כנראה הרגלתי את עצמי ליותר מדי קלוריות.. בממוצע 2300.. הבגדים מתחילים ללחוץ וגם אני קצת נהיית לחוצה מהעניין.. אני 7 חודשים 811..
cazino
 
הודעות: 114
הצטרף: ב' נובמבר 25, 2013 6:05 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי cazino » א' יוני 29, 2014 8:18 am

ואני מכירה את הסרטונים של פרילי.. אבל ראיתי שרשמתם בעבר שההמלצות שלה 2500 לפחות לבחורה הן שרירותיות ומוגזמות..
cazino
 
הודעות: 114
הצטרף: ב' נובמבר 25, 2013 6:05 pm

Re: רכישת הספר

הודעהעל ידי ירדן » א' יוני 29, 2014 5:07 pm

מינימום של 2500 קלוריות לא מתאים לכל אחת. לא כולנו באותו גובה, אותו משקל, אותו אחוז שומן, אותה מסת שריר, אותה כמות פעילות גופנית ואותה רמת סטרס ולכן אין הגיון בהנחיות גורפות כאלו. כן הייתי אומרת שכל בחורה בגובה ממוצע שאוכלת פחות מ-2000 קלוריות ליום, סביר להניח שיש לה היסטוריה של דיאטות ו/או אינה פעילה מספיק ולכן בהכרח צריכה להתחיל להזיז את הגוף שלה יותר ולהעלות מסת שריר.

מה שצריך לקחת מהסרטונים האלו של פרילי זה לא את המספר 2500 אלא את הרעיון שאם עשינו בעבר נזק לגוף והגבלנו אותו בקלוריות ולא נתנו לו מזון מזין אז כשעוברים לתזונה נכונה צריך זמן כדי לתקן את הנזק שנעשה, אם זה נזק שנגרם לרמת המטבוליזם, אם זה נזק הורמונלי, אם זה חסרים תזונתיים, גם אם זה אומר שבהתחלה תהיה עלייה קטנה במשקל. ברור שזה לא כיף ואפילו מלחיץ אבל מה הטעם בהגבלה מכוונת? מליוני אנשים מגבילים את הקלוריות שלהם. לרוב האנשים זה לא עוזר לרדת במשקל וגם לשמור עליו ולאלו שזה כן עוזר המחיר הבריאותי הפיזי והנפשי לכך הוא כבד מאוד.

לא מדובר על עלייה גדולה, נכון? אלא רק על כמה קילו, וגם ככה היית מאוד רזה בהתחלה... כמה את שוקלת עכשיו?
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

הקודםהבא

תגיות נושא

קלוריות, פעילות גופנית, כמה לאכול?

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot ו 6 אורחים

cron