עליה במשקל עם אוכל נע

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

Re: עליה במשקל עם אוכל נע

הודעהעל ידי KeserYeser » ו' יוני 22, 2012 11:25 pm

אני שוקל 75 והגובה שלי הוא 1.80.
אם אני אוכל 3000 קלוריות ביום מובטח לי שאני אעלה במשקל? אני עושה פעילות אירובית ומתאמן בחדר כושר (מרים משקולות)
ואם אני אעלה, אז כמה קילו בחודש בערך אני יכול לעלות?
KeserYeser
 
הודעות: 28
הצטרף: ו' יוני 01, 2012 5:49 pm

Re: עליה במשקל עם אוכל נע

הודעהעל ידי ירון » ש' יוני 23, 2012 12:03 am

אנחנו עונים על השאלה הזאת לא מעט פעמים והתשובה תמיד אותה תשובה.

בסעיפים קצרים וממצים:
- כמות הקלוריות שתצטרך תלויה בגודל הגוף שלך ובכמות המאמץ הגופני שתעסוק בו
- כאשר אוכלים פירות וירקות, התאבון שלך מונע ע"י הגוף, ולכן תהיה רעב ככל שגופך יצטרך נוטריאנטים
- על תזונת פירות (גם 3,000 קלוריות ומעלה) הסיכוי שתעלה בשומן הוא אפסי
- אם אתה עוסק בפעילות גופנים מאומצת, גופך עשוי לפתח שרירים וזה עלול להעלות את משקלך
- במידה זאת, כנראה שגם תשיל משקל של שומן, אך זכור ששריר שוקל יותר משומן

להלן קישורים למספר מקומות בפורום שענינו על השאלה הזאת:
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=20#p117
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=20#p120
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=20#p141
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=20#p114
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=37#p279
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=37#p282
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=37#p285
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=56#p416
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=60#p430
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=65#p469

מקווה שזה עוזר. :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואינו מהווה חוות דעת או עצה מקצועית ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירון
 
הודעות: 177
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:45 pm

Re: עליה במשקל עם אוכל נע

הודעהעל ידי KeserYeser » ש' יוני 23, 2012 1:18 am

ירון כתב:אנחנו עונים על השאלה הזאת לא מעט פעמים והתשובה תמיד אותה תשובה.

בסעיפים קצרים וממצים:
- כמות הקלוריות שתצטרך תלויה בגודל הגוף שלך ובכמות המאמץ הגופני שתעסוק בו
- כאשר אוכלים פירות וירקות, התאבון שלך מונע ע"י הגוף, ולכן תהיה רעב ככל שגופך יצטרך נוטריאנטים
- על תזונת פירות (גם 3,000 קלוריות ומעלה) הסיכוי שתעלה בשומן הוא אפסי
- אם אתה עוסק בפעילות גופנים מאומצת, גופך עשוי לפתח שרירים וזה עלול להעלות את משקלך
- במידה זאת, כנראה שגם תשיל משקל של שומן, אך זכור ששריר שוקל יותר משומן

להלן קישורים למספר מקומות בפורום שענינו על השאלה הזאת:
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=20#p117
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=20#p120
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=20#p141
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=20#p114
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=37#p279
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=37#p282
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=37#p285
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=56#p416
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=60#p430
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=65#p469

מקווה שזה עוזר. :)

תודה, זה חידש לי המון. הייתי בטוח עד עכשיו שלקלוריות יש משמעות וכ' - עכשיו אני מבין למה אנשים שעושים את RAW FOOD הם רזים והם לא סובלים מהשמנת יתר למרות שהם אוכלים הרבה.
אז אם אני מתאמן נכון ואוכל בסביבות ה3000 קלוריות אז לא צריכה להיות בעיה, נכון?
כלומר לפי מה שהבנתי מההודעות האלה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לעלות במשקל עם דיאטת 811 - אז אני לא חייב לעלות במשקל כדי להתקדם במשקלי עבודה למרות שאני אוכל הרבה קלוריות, אני צודק?

עריכה:
אנשים שהם בתת משקל והם חייבים לעלות במשקל - לא תהיה להם בעיה לעשות את דיאטת 811?
כלומר, אני מתכוון שהם יכולים להגיע למשקל תקין עם הדיאטה הזאת?
KeserYeser
 
הודעות: 28
הצטרף: ו' יוני 01, 2012 5:49 pm

Re: עליה במשקל עם אוכל נע

הודעהעל ידי ירדן » ש' יוני 23, 2012 1:57 pm

אתה לא חייב לעלות מיידית במשקל בשביל להתקדם במשקלי עבודה. יונתן מרים בחדר כושר משקלים מאוד גבוהים שגברים שנראים גדולים ומנופחים ושוקלים הרבה יותר ממנו לא מצליחים להרים...

יונתן כתב בדף הראשון של נושא זה-
אין כל ספק שביצוע תרגילים לחיזוק השרירים עם משקולות יגרמו לעלייה במשקל. כמובן שצריך להתמיד! מסת שריר עולה באיטיות, ומאחר שאנחנו לא נוטלים תוספים ואבקות חלבון למיניהן, שגורמים לגוף לצבור מים ושומן וכך מעלים את המשקל בצורה מהירה יותר, מדובר בעלייה ממוצעת של 3-2 ק"ג בשנה בלבד. אני בגובה שלו וגם מבנה הגוף שלי מאוד רזה, והמשקל שלי בתקופה שלא הייתי מתאמן היה נמוך ב-10-7 ק"ג מכפי שהוא היום.


הנה סרטונים של בחור חזק במיוחד אבל לא גדול ו"מנופח" -
http://www.youtube.com/watch?v=hcoWg8a-cGY&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=I1q1DY9pFOc&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=nAZbNaxLfi8&feature=plcp

אני מניחה שגם ניתן להעלות שומן אם מפריזים ואוכלים הרבה הרבה מעבר למה שהגוף צריך וממש לא מזיזים את התחת, אבל העניין הוא שעל תזונת 811 בדרך בכלל לא קורה שמפריזים באכילה כי אין במזון תבלינים, מלח ומשפרי טעם שמגרים יתר על המידה את בלוטות הטעם או חומרים ממכרים שמשפיעים על המוח, וכל עוד מקפידים על אכילה של מספיק קלוריות מפירות ומוסיפים מספיק ירקות ועלים ולא מפריזים עם השומן ולא מתפתים לאכול שטויות אז אין מה לדאוג. נכון שאוכלים הרבה יותר אבל בגלל האפקט התרמי באמת זקוקים לכמות גדולה יותר של קלוריות. על תזונה מבושלת אכלתי הרבה פחות קלוריות ומאז שעברתי ל-811 והעלתי את הכמות ירדתי באחוזי השומן. ישנה גישה שאומרת שעם הזמן הגוף מתנקה והספיגה מתייעלת ואז כמות הקלוריות שזקוקים לה פוחתת אבל לכך עוד נחכה ונראה :) בכל מקרה אין להתעלם מהעובדה שלא כל הקלוריות שוות מבחינת המטבוליזם שלהן בגוף ומכך שרוב האנשים כשעוברים לתזונת 811 וכמות האנרגיה עולה שלהם אז הם גם מתחילים גם להיות יותר פעילים ולכן זקוקים לעוד קלוריות נוספות. ברור שלא כולנו הגענו לתזונה הזאת עם אותם התנאים ואותה רמת הבריאות/חולי ולפעמים לגוף יש דברים דחופים יותר לטפל בהם לפני הירידה במשקל אז צריכים להיות סבלנים ולדעת שגם זה יגיע.

לגבי תת משקל ועלייה עם 811 כדאי שתקרא אתכל הנושא הזה מתחילתו כי זאת בעצם השאלה שדנה העלתה פה. יש בדף הראשון גם קישורים לסרטונים של אנשים שהיה להם תת משקל והם עלו במשקל בעקבות המעבר ל-811 ויש גם קישור להסבר על האפקט התרמי של המזון.

צפה גם בסרטון הזה בו תוכל לראות הרבה גברים ונשים שריריים וחזקים על תזונת 811-
http://30bananotleyom.com/movies/74-the-proof
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2964
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: עליה במשקל עם אוכל נע

הודעהעל ידי ירון » ש' יוני 23, 2012 2:00 pm

כן, אם אתה מתאמן נכון ואוכל בסביבות ה3,000 קלוריות אז לא צריכה להיות בעיה. תכלס גם אם לא היית מתאמן כל כך הרבה.

לקלוריות כן יש משמעות, פשוט לא המשמעות שאנשים חושבים. אנשים רואים קלוריות כ"שומן" וזה לא נכון. קלוריות הן מידות אנרגיה, והן מורכבות מפחמימות, חלבונים ושומנים. יש הבדל גם באיכויות הקלוריות: שומן או חלבון מהחי, פחמימות מרכבות או פשוטות והלאה. חלבון מהחי יזיק יותר מחלבון מהצומח (למרות שמשניהם צריך כמות מעטה), ושומן מהחי יזיק הרבה יותר משומן מהצומח (למרות שגם משומן צריך כמות מעטה).

מצד שני, 811 מעודדת רואו פוד שבו יש הרבה פחמימות (לפחות 80 אחוז!), ומעט שומן וחלבון (עד 10 אחוז!), מה שמוביל להרבה אנרגיה, מעט שומנים, ולכן מאמץ גופני וגוף חטוב. סך הכל נוסחה מאוד פשוטה. :)

מה שנחוץ להבין בנושא של משקל הוא איננו המשקל, אלא השומן והשריר. להעלות ולהוריד משקל איננו אינדיקציה של דיאטה שעובדת או נכשלת. החשיבות היא דווקא בהורדה של שומן והעלאה של שריר (במידה ויש להעלות, למרות שבדר"כ יש). גם לא מדובר בשרירים מנופחים כמו של חדר כושר, אלא על גוף אתלטי. אל תסתכל בהכרח על כמות המשקל שאתה מעלה, מכיוון שכל עוד שאינך מסוגל להבחין האם מדובר בשריר או שומן, הבדלי המשקל לא יאמרו לך הרבה. שים לב איך אתה מרגיש, שים לב אם אתה רואה שומן יורד, אם אתה רואה יותר שריר.

ויותר מכל, אל תדאג מכמות הקלוריות שאתה אוכל כל עוד אתה אוכל מספיק!! :)

אני ממליץ לאלו הסובלים מתת משקל להתחיל לעסוק בפעילות גופנית. פעילות גופנית מעלה את הצורך של הגוף בנוטריאנטים ובכך מעודדת אכילה מרובה יותר. במעבר ל811 הגוף מסוגל סוף סוף להבין מתי הוא רעב ובעיקר כמה הוא רעב. זה יאפשר לגוף לאכול כמה שהוא באמת צריך ולא כמה שהאדם התרגל לאכול. החשיבות היא כאן בהעברת ההחלטה של כמות המזון אל הגוף ולא אלינו, שאנו גדלנו בתרבות עם מזונות מעובדים, איומים שאינם תורמים לנו רבות.

תזונת 811 מובילה למשקל תקין בין אם התחלת במשקל עודף או בתת משקל.
יתרה מכך, תזונת 811 מובילה למשקל תקין עם גוף תקין, שבו אין הרבה שומן ויש שריר, כפי שגוף האדם נועד להיות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואינו מהווה חוות דעת או עצה מקצועית ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירון
 
הודעות: 177
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:45 pm

Re: עליה במשקל עם אוכל נע

הודעהעל ידי KeserYeser » ש' יוני 23, 2012 3:19 pm

תודה רבה על התשובות וההסברים, עכשיו אני מבין.
KeserYeser
 
הודעות: 28
הצטרף: ו' יוני 01, 2012 5:49 pm

הקודם

תגיות נושא

עלים ירוקים, אפקט תרמי, אומגה 3, שומן, פעילות גופנית, עליה במשקל, היגיינה טבעית

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 3 אורחים