יעוץ לגבי תזונה

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

יעוץ לגבי תזונה

הודעהעל ידי שירה111 » ה' יוני 21, 2018 12:25 pm

שלום לכם,

לאחרונה התוודעתי לתזונה עפ"י שיטת ההגיינה הטבעית ואני מנסה לשפר את הרגלי התזונה שלי.
בת 40, 1.62, 47 קילו, מתאמנת 3 פעמים בשבוע.

ארוחת בוקר סביב 11:00 - רבע אבטיח, קצת אח"כ אגס, תפוח, קצת יותר מאוחר פריכיות כוסמת.

ארוחת צהריים סביב 14:00 ירקות מאודים, כוסמת או קינואה, שעויות מאש או עדשים מונבטים ומבושלים.

אחה"צ חופן אגוזים ושקדים, עוד פרי למשל מלון, לפעמים שייק של פטרוזיליה, חסה, 2 תמרים, 2 גבעולי סלרי.

ארוחת ערב סביב 19:00 סלט ירקות גדול, חצי אבוקדו, פרוסת לחם מלא.

ביצה בערך פעם בשבוע, דגים/עוף בערך 2-3 פעמים בשבוע.

אשמח לדעת מה דעתכם?
שירה111
 
הודעות: 3
הצטרף: א' יוני 03, 2018 10:21 am

Re: יעוץ לגבי תזונה

הודעהעל ידי ירדן » ה' יוני 21, 2018 5:13 pm

ברוכה הבאה לפורום :)

קודם כל אשמח לדעת איך את מרגישה?

כמה זמן את עם התפריט הזה? איך היה נראה התפריט שלך קודם? האם ירדת במשקל בעקבות השינוי התזונתי? האם בדקת פחות או יותר לכמה קלוריות את מגיעה ביום?

האם את סובלת מבעיות בריאותיות? האם את נוטלת תרופות ו/או תוספים תזונה?

האם עשית בדיקות דם לאחרונה?

כמות הפירות בתפריט די קטנה וכדאי להעלות אותה. למשל בבוקר במקום לאכול פריכיות כוסמת אכלי עוד פירות. במקום חופן האגוזים אחרה"צ אכלי יותר פירות.

אנחנו כמובן ממליצים על תפריט מהצומח בלבד. במקום הביצה, הדגים והעוף כדאי לאכול כמו ביתר ימי השבוע, פירות וירקות או ארוחה צמחית מבושלת.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: יעוץ לגבי תזונה

הודעהעל ידי שירה111 » א' יוני 24, 2018 8:14 am

אני מרגישה טוב אם כי יש עדיין עייפות. קצת פחות מבעבר.
אני בערך שבועיים עם התפריט הזה.
לפני כן הייתי שותה קפה 3 פעמים ביום, הייתי אוכלת פריכיות ותפוח אחד בבוקר, בצהריים אורז עם תבשיל כמו קציצות מבושלות. אחה"צ שוקולד מריר עם הקפה. בערב סלט עם קוטג', לפעמים ביצה, פרוסת לחם.
ירדתי מ-50 קילו ל-47 קילו בזמן קצר. גם המכנסיים גדולים עלי.. אני ממש לא רוצה לרדת עוד.
בדקתי קלוריות אבל יש חוסר אחידות בין אתרים שונים. לפי אתר אחד אני צורכת 1300 קלוריות, ולפי אתר אחר 2700 קלוריות.. אז לא ברור מה נכון.
אני לא סובלת מבעיות בריאותיות כלשהן. היתה לי קנדידה אבל כעת זה כמעט חלף. לא לוקחת תרוםות או תוספים.
אני מתכננת לעשות בדיקות דם עוד חודש כדי לראות מה המצב לאחר שינוי התזונה.
אני אנסה לאכול עוד פירות. הבעיה שאני מרגישה שאני דוחפת ומכריחה את עצמי וזה לא מרגיש נוח.
אגב, כתבתם לאכול פירות במקום האגוזים, אבל אני מבינה שהאגוזים הם בריאים ויש בהם הרבה קלוריות.
תודה רבה על התייחסותכם!
שירה111
 
הודעות: 3
הצטרף: א' יוני 03, 2018 10:21 am

Re: יעוץ לגבי תזונה

הודעהעל ידי ירדן » ב' יוני 25, 2018 4:36 pm

התפריט שתארת נראה רחוק מאוד מ-2700 קלוריות ויותר קרוב ל-1500 ואפילו פחות. הדרך הכי טובה לדעת כמה את אוכלת היא לשקול את המזון עם משקל מטבח. אם יש לך אפשרות נסי לשקול [נטו רק חלקים אכילים ללא קליפות וגרעינים] במשך יום-יומיים והזיני את הנתונים באתר כרונומטר. האתר הזה יכול לעזור לך לקבל מושג לגבי כמויות המזון שיכולות להיות נכונות עבורך בהתאם לנתונים האישיים שלך כדי לא להמשיך לרדת במשקל. יש שם אפשרות לשנות את התפלגות קלוריות בהתאם לתזונת 80/10/10 [1:8:1] וכך לדעת גם אם את חורגת מבחינת אחוזי השומן. https://cronometer.com/

לא כדאי לדחוף אוכל בכוח אבל אם את לא אוכלת מספיק ויורדת מידי במשקל כן חשוב שתצליחי בהדרגה להעלות את הכמויות. לא בבת אחת, לא עד שכואבת הבטן אלא כמה ביסים יותר בכל ארוחה עד שהקיבה תתרגל להתרחב בזמן הארוחה בהתאם לנפח של הפירות. עוד דבר שניתן לעשות זה להתבסס בעיקר על פירות שמכילים באופן יחסי יותר קלוריות כמו מנגו, דובדבנים, בננות, ענבים, תמרים [ופירות נוספים שכרגע לא בעונה כמו אפרסמונים, רימונים, אנונה ועוד].

אגוזים הם בריאים אך בכמות קטנה. בתזונת 80/10/10 מקפידים על כמות שומן נמוכה בתפריט, 10% כממוצע שנתי. לא צריך לבדוק כל יום וזה בסדר לאכול לפעמים קצת יותר ולפעמים קצת פחות אבל כן צריך לדעת באופן כללי מה הכמות הנכונה עבורך ודרך טובה לעשות את זה היא בעזרת הכרונומטר.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: יעוץ לגבי תזונה

הודעהעל ידי שירה111 » ג' יוני 26, 2018 7:19 am

תודה רבה על ההתייחסות המקיפה. ניסיתי לדייק בעזרת הכרונומטר, יוצא לי סביב 1700 קלוריות, ביום שהצלחתי לאכול הרבה פירות. כמו כן, אם אני אוכלת קצת אגוזים, חצי אבוקדו ו-2 כפיות טחינה אני מגיעה לאחוזי שומן ביומי של 27% שזה יותר מדי ממה שהבנתי. אם אני מורידה מהשומן אז אני נשארת עם פחות קלוריות.. אני מבינה שהדרך היא להוסיף פירות על חשבון שומן, זה פשוט קשה לי. מקווה שאצליח לאט לאט.
שירה111
 
הודעות: 3
הצטרף: א' יוני 03, 2018 10:21 am

Re: יעוץ לגבי תזונה

הודעהעל ידי ירדן » ה' יוני 28, 2018 1:59 pm

נסי לשאוף לסביבות ה-2000 קלוריות ותראי אם המשקל מתייצב. אם במקרה את בהריון או מניקה תצטרכי יותר קלוריות.

אכלי מזון שומני פעם אחת ביום עם הסלט ונסי לרדת בהדרגה בכמות השומן ובמקביל להעלות בהדרגה את כמות הפירות ו/או העדיפי פירות עם ערך קלורי יחסית גבוה [כמו מנגו, בננות, תמרים, ענבים, תאנים], או לחילופין אם קשה לך לאכול יותר פירות אז הגדילי את כמות הדגנים/קטניות/ירקות עמילניים.

אשמח אם תעדכני בהמשך איך הולך :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot ו 6 אורחים

cron