עוד מצטרפת חדשה:)

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

עוד מצטרפת חדשה:)

הודעהעל ידי שיריוז » א' אוקטובר 07, 2018 5:34 pm

בע"ה מתכננת להתחיל השבוע ורוצה להכנס לזה ב100%.
כמה שאלות קצרות- (כי בספר של 80 1010 יש רק בגרמים ולא בכמה פירות בתפריטים)

- לארוחת בוקר לאכול 4 בננות זה מספיק? ואז בארוחת צהריים- כמה פירות? וכנ"ל בערב.
דבר נוסף, יש איפשהו באתר שלהם תפריטים יותר מפורטים מהספר?

-בנוגע לעלים ירוקים. עקב בעיות כשרות בתחום אני יכולה לאכול יחסית מעט סוגי עלים. זה יפגע בתזונה?
בכל מקרה, צריך לאכול כל יום עלים ירוקים? פעם בשבוע? מה המינימום ההכרחי?

וגם כמה ירקות צריך? ומתי לשלב את זה?

-והכי חשוב, בנוגע לשומנים. כמה שומנים צריך ביום? 10 שקדים? כף טחינה? אבוקדו? כולם ביחד ביום?
אני שוקלת 60 והגובה שלי 1.65. יכולה לרדת בכיף עוד 10 קילו וזה יהיה בסדר..


-קטניות מונבטות- כדאי? לא כדאי?
ואם כן- כמה ?

תודה רבה רבה!
שיריוז
 
הודעות: 2
הצטרף: א' אוקטובר 07, 2018 12:09 pm

Re: עוד מצטרפת חדשה:)

הודעהעל ידי ירדן » ג' אוקטובר 09, 2018 8:30 pm

היי שיר, ברוכה הבאה לפורום :)

הספר משתמש במשקל של הפירות [נטו ללא גרעינים וקליפות] ולא ביחידות בגלל שיכולים לעיתים להיות הבדלים גדולים בין פרי לפרי ולכן קשה להגיד כמה פירות סה"כ כדאי לאכול ביום. יש פירות שבאופן יחסי יש בהם יותר קלוריות ל-100 גרם כמו בננות, רימונים, מנגו, אנונה, אפרסמונים, תאנים, ענבים, דובדבנים, תמרים, ויש פירות שבאופן יחסי יש בהם מעט מאוד קלוריות כמו אבטיח, מלון, אפרסקים, נקטרינות, הדרים למינהם, אגסים ועוד. לאכול 6 מנגו זה לא כמו לאכול 6 נקטרינות. בנוסף, לחדשים בתזונה הזאת חשוב לקבל מושג לגבי כמות הקלוריות שהם אוכלים כי רבים אוכלים מעט מידי ולכן מתקשים להתמיד. פירות וירקות הם מזונות דלי קלוריות באופן יחסי אך הנפח שלהם גדול בגלל תכולת המים והסיבים שבהם ולכן קל מאוד למתחילים להרגיש מלאים ולא לאכול מספיק. בדיקה של כמות הקלוריות בצורה מדוייקת בימים הראשונים עוזרת להבין כמה ומה צריך לאכול.

בננה ממוצעת מכילה כ-100 קלוריות אבל לעיתים מוצאים בננות קטנות במיוחד שיכולות להגיע לכ-80 קלוריות בלבד ליחידה או בננות גדולות במיוחד שיכולות להגיע אפילו לכ-120 קלוריות ליחידה. כרגע רוב הבננות נראות די מומוצעות ולכן ארוחה של 4 בננות זה מעט מידי. עבור הגובה שלך מבלי לדעת כמה את פעילה תפריט של מינימום 2000 קלוריות יכול להתאים. אם את מאוד פעילה כמובן שיש צורך ביותר.

אשמח אם תשתפי דברים כמו:
איך התזונה שלך נראית כעת?
האם את עושה פעילות גופנית?
האם את סובלת מבעיות בריאותיות?
האם את נוטלת תרופות ו/או תוספי תזונה?

את סלט הירקות והעלים הירוקים מומלץ לאכול בערב עם המזון השומני. בקיץ בד"כ יותר קשה למצוא עלים איכותיים וטעימים ולכן ניתן לאכול פחות אך בחורף כשיש יותר שפע ואיכות טובה כדאי לגדיל את הכמות.
כתבתי בעבר פוסט על כמות הירקות והעלים שמומלץ לאכול-
https://www.30bananotleyom.co.il/blogs/ ... 10-10-diet
יש גם סרטון של גרהם בנושא-
https://www.30bananotleyom.co.il/movies ... ens-to-eat

כמות השומן היומית צריכה להיות 10% מסך הקלוריות בממוצע. ביחד עם מעט השומן שיש בפירות והירקות ניתן להגיע לכ-10% אם מוסיפים אבוקדו קטן או חופן שקדים/גרעינים [כמובן לא קלויים ולא מומלחים] או 2-1 כפות טחינה גולמית. בדיקה מדוייקת בכרונומטר תעזור לך להבין מה הכמות הנכונה עבורך. אם מידי פעם אוכלים קצת פחות או קצת יותר זה בסדר גמור.

אם טעים לך ומתעכל לך טוב את יכולה לאכול קטניות מונבטות אבל אין צורך. עדיף נבטים ארוכים ועדינים יותר כמו למשל נבטי אלפלפא.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot, Google [Bot], YandexBot ו 2 אורחים

cron