[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4763: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3891)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4765: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3891)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4766: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3891)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4767: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3891)
פורום שלושים בננות ליום • צפה בנושא - משמינה מ811

משמינה מ811

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

משמינה מ811

הודעהעל ידי שיר » ש' ספטמבר 29, 2012 1:17 am

הי
לפני מס' חודשים הפכתי לטבעונית ומשם אני מנסה להפוך לטבאונית. צריכת הפירות שלי גדלה משמעותית, אך אני עדיין צורכת מזונות כגון אורז עדשים פסטה והכי קשה לי זה עם המתוקים פה ושם.
בחודשיים האלה העליתי כ2-3 ק"ג וזה מאוד מתסכל.
אני יכולה לאכול ביום: בבוקר 5 בבנות וחבילת חסה בשייק, בצהריים סלט ענק וכוס-שתיים של מג'דרה ובערב או עוד פירות או פסטה. כמו גם שטויות שאני לא מצליחה להיגמל מהם, אבל ממש מעט.
נתונים עליי-
גובה 168 ס"מ
משקל-57 ק"ג בערך
ספורט- לא עושה בכלל. עובדת מול מחשב שעות רבות ביום.
מים-יש ימים של 2 ליטר יש ימים של פחות
אני יודעת שאם אני אצליח לחתוך כל מה שלא פירות וירקות ונא אני לא אשמין
אבל הבעיה שלי היא
1. אני מאוד אוהבת פירות,אני מסוגלת לאכול כמויות מאוד גדולות-אני חושבת שלפעמים אני מגזימה
2.בסוף ברגע של רעב ,מרוב פירות,כבר לא יבוא לי עוד פירות,וברעב אין כוח לסלט,אז אני דוחפת פסטה או פחמימה אחרת..ואז גם אני לא 100% נא,וגם אכלתי כמות אדירה של קלוריות מפירות וגם אכלתי פחמימות לא קשורות
איך אפשר להיעזר בידע שלכם פה?
תודה
שיר
 
הודעות: 2
הצטרף: ש' ספטמבר 29, 2012 1:08 am

Re: משמינה מ811

הודעהעל ידי ירדן » ש' ספטמבר 29, 2012 3:06 pm

הי שיר :) ברוכה הבאה!

כדי לרדת במשקל צריך להוציא יותר קלוריות ממה שמכניסים, כדי לעלות במשקל צריך להכניס יותר קלוריות ממה שמוצאים וכדי לשמור על המשקל צריך לאכול באותה הכמות שמוציאים. אם תקחי שתי נשים באותו הגובה, באותו המשקל שלאחת מהן אחוזי שומן גבוהים ומסת שריר מאוד נמוכה ולשניה אחוזי שומן נמוכים ומסת שריר גבוהה יותר (ואני לא מתכוונת דווקא לספורטאית מקצועית או לבאדי בילדרית אלא לבחורה רגילה שעוסקת בפעילות גופנית ברמה ממוצעת) תגלי שאותה אישה שיש לה אחוזי שומן נמוכים ומסת שריר בריאה לא רק שנראית רזה וחטובה יותר אלא שהיא אוכלת יותר קלוריות בשביל לשמור על המשקל שלה. שריר שורף יותר אנרגיה מרקמת שומן. ורוב השומן שאת אוכלת מהר מאוד עובר לאחסנה כשומן גוף היות וצרכי השומן שלנו קטנים מאוד.

לגלוטן (חלבון החיטה) יש אפקט פזיולוגי ממכר (יש בו מולקולות דמויות אופיום שנקראות גלוטומורפינים) כך שאפשר להבין למה אנשים מתקשים לוותר על לחם ופסטה. מתוקים פה ושם זה אומר תוספת שומן משמעותית לתזונה שלך כי כל המתוקים הם בדרך כלל לא רק סוכר אלא גם הרבה שומן וגם הרבה קלוריות.

הדרך לאכול פחות מזונות מזיקים או אפילו מזונות טבעוניים על בסיס פחמימות כמו אורז ופסטה היא לאכול יותר פירות. כשמרגישים שבעים באמת הקרייבינג נעלם. ממה שתיארת לא נראה שכמות הפירות שאת אוכלת כל כך גדולה גם אם היא גדולה מהממוצע באוכלוסיה כך שאל תדאגי, פשוט איכלי יותר פירות על חשבון המזון העמילני.

סרטון של פרילי בנושא איך להשאר 100% רואו-
http://30bananotleyom.com/movies/42-bes ... -raw-vegan
סרטון של גרהם בנושא תשוקות למזון-
http://30bananotleyom.com/movies/44-we- ... et-seekers

פירות הם המזון המושלם לירידה במשקל כי הם בעלי נפח גדול בגלל כמות הנוזלים והסיבים שבהם והם עשירים בויטמינים ומינרלים שמספקים את צרכי הגוף אבל דלים בקלוריות כך שקשה לאכול מהם יותר מידי גם כשהכמות נראית גדולה מאוד יחסית למזונות אחרים. 2 כוסות אורז מלא מכילות יותר מפי 2 קלוריות מאשר 2 כוסות מנגו וכמעט פי 4 יותר מ-2 כוסות אבטיח. וכשמוסיפים לאורז שמן אז הקלוריות קופצות עוד יותר. אני לא אומרת שלא ניתן להשמין על פירות בלבד אך זה הרבה יותר קשה ובדרך כלל מה שצריך לעשות זה לא דווקא להוריד בכמות הפירות אלא לעשות פעילות גופנית. תזונה עשירה בפחמימות ודלה בשומן מעלה מאוד את רמת האנריגה ואפילו עושה חשק להזיז יותר את הגוף :)

קראי פה על האפקט התרמי של המזון-


גם אני עובדת מול מחשב אבל יודעת שזה חשוב למצוא גם את הזמן לפעילות גופנית כי לא ניתן להיות באמת בריא ללא פעילות גופנית. רק להיות רזה זה לא מספיק, רבים הם האנשים שנראים אמנם רזים אך אחוזי השומן בגופם גבוהים וכמות הקלוריות שהם אוכלים על מנת לשמור על משקלם נמוכה מאוד. קשה לחיות ככה כי הגוף צריך יותר פחמימות וזה גם מביא לחסרים תזונתיים לאורך זמן ולהרגשת עונש תמידית כי "אסור לי". את צריכה להעלות את רמת המטבוליזם הבסיסי שלך (BMR) ולכן חשוב שתכניסי לשגרת יומך פעילות גופנית כלשהי שתכלול גם עבודת התנגדות להעלאת מסת השריר (שרירים מביאים לכך שתשרפי יותר קלוריות אפילו רק מלשבת מול המחשב...) וגם עבודה אירובית.

מה שאני מציעה לך לעשות זה לאכול פירות לאורך היום כולל בצהריים ולאכול מנה מבושלת עם סלט ירקות גדול בערב. כמובן שחשוב להוציא מהתפריט שמן, מלח ותבלינים. עדיף להימנע ממזונות שמכילים גלוטן ולאכול סלט גדול (אורגני) עם תפוחי אדמה מאודים או בטטות ואם בכל זאת את רוצה דגנים אז עדיף אורז או קינואה כתוספת לסלט. את יכולה גם לאדות ירקות כמו דלעת, דלורית, גזר, קישואים, כרוב, שעועית ירוקה ועוד. השומן שאת אוכלת צריך להיות בכמות מינימילית, משהו כמו חצי אבוקדו או כף טחינה גולמית או חופן אגוזים או חופן שקדים בתוספת לסלט הירקות ולא ביחד עם פירות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: משמינה מ811

הודעהעל ידי שיר » א' ספטמבר 30, 2012 3:30 pm

ירדן, תודה תודה תודה.. בדיוק שחשבתי לוותר, ולחזור לתזונה הרגילה שלי ( זה די מעט אוכל אבל טבעוני ולא מוגבל) התגובה שלך הכניסה בי השראה ואני אמשיך לנסות. אני מודעת לזה שפחמימות ודגנים זה ממכר, ובאמת מאז שהפסקתי עם חלב למשל, לא נגעתי בשוקולד מלא זמןוגם אין לי שום מחשבה או קרייבינג לזה. אבל לאוכל פחמימתי כמו אורז או לחם יש ובגדול.
אני מוצאת את עצמי בקלות רבה אוכלת רק פירות עד הערב, ואז שאני חוזרת הביתה, פשוט לא באופן לי יותר פירות להשביע את הרכב. וסלט לא עונה לי על הצורך של הרעב, אז אני ישר הולכת על הצורך להתמלא במנת פסטה או דגן אחר. ואחרי זה אני מרגישה ממש רעבה.
אני אנסה את מה שהצעת עם הירקות המאדים. זה חם ולכן יש סיכוי שזה יספק את הצורך
לגבי ספורט, גם בימים שבהם אני תשעים אחוז על אוכל נא מבוסס פירות, אני לא חשה את האנרגיה שמדברים עליה אנשי ה raw
אני עדיין חוזרת הביתה גמורה ועייפה ורעבה והייתי ממש רוצה להרגיש אנרגטית מזה.

שאלה נוספת, יש לי נשירת שיער מטורפת.. נדמה לי שגם הברזל שלי נמוך. יש דרך לעזור לצמיחת שיער?
אגב אני לוקחת תוסף של בית 12 כל יום
תודה רבה
שיר
 
הודעות: 2
הצטרף: ש' ספטמבר 29, 2012 1:08 am

Re: משמינה מ811

הודעהעל ידי ירדן » ב' אוקטובר 01, 2012 11:11 am

לפי מה שתיארת בהודעתך הראשונה כמות הפירות שאת אוכלת ליום לא כל כך גדולה. בתזונת 80/10/10 על פי המושג שטבע ד"ר גרהם הכוונה היא לאכילה של פירות וירקות בלבד עם מעט אגוזים/זרעים/אבוקדו. הרעיון הוא מזון נא דל שומן בהתפלגות קלורית של לפחות 80% פחמימות, עד 10% חלבון ועד 10% שומן. ברור שזה מצויין שהגדלת את כמות הפירות בתפריט שלך מעבר להמלצות המקובלות של 1-3 פירות ליום אבל זה לא אומר שאת עושה 80/10/10. בכל מקרה זה מצויין כי כל שינוי לטובה הוא חיובי :)

הרבה אנשים שלא מצליחים לאכול מספיק פירות על פי צרכי הגוף שלהם מוצאים את עצמם בערב רעבים ומשתוקקים למשהו מרוכז ועתיר קלוריות על בסיס פחמימות מורכבות או על בסיס מזון שומני רק כדי לספק במהרה את הקלוריות הנחוצות. כשלא אוכלים מספיק אז סלט באמת לא עונה על הצורך ולכן אם תשלבי אותו עם פחמימה מורכבת זה יכול לעזור. הורידי מהתפריט שלך לחלוטין שמן, תבלינים ומלח וכל מזון מעובד והעדיפי לאכול רק מזון ביתי פשוט. מלח גורם לאגירת נוזלים מה שמעלה במשקל ונותן מראה נפוח ו"שמן" יותר, תבלינים מעוררים את בלוטות הטעם, מפריעים לנו להרגיש את טעמו הטבעי של המזון ומגרים את רירית מערכת העיכול, שמן הוא מוצר מזוקק שאין לו שום ערך תזונתי אלא רק קלוריות ריקות משומן. עוד על כך תוכלי לקרוא פה-
http://30bananotleyom.com/811-articles/ ... 010rv-diet

הנה דוגמאות לתפריט 811 לנשים:

סרטון של מייגן אליזבת-
http://www.youtube.com/watch?v=TmXuppls ... plpp_video

סרטונים של אלישיה-
http://www.youtube.com/watch?v=GO1NEUuZ ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=aIudHkCp ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=NS8ts3_K ... ature=plcp

סרטון של סוויזי פוסטר-
http://www.youtube.com/watch?v=CGB2zlLG ... plpp_video

סרטון ישן של פרילי-
http://www.youtube.com/watch?v=MtxFC4LH ... ature=plcp

סרטון של דיאנה-
http://www.youtube.com/watch?v=JcZpNnP2 ... ature=plcp

אני גם ממליצה לך לצפות בסרטונים של פרילי שירדה מעל 20 קילו על תזונת 80/10/10 עתירת קלוריות:

איך להשאר 100% רואו-
http://30bananotleyom.com/movies/42-bes ... -raw-vegan

Raw food vegan weight loss secrets #1 - The scales-
http://www.youtube.com/watch?v=IKXYw7Gf ... ure=relmfu

Raw food vegan weight loss Secrets #2 ~ NEVER RESTRICT CALORIES-
http://30bananotleyom.com/movies/79-nev ... t-calories

Calorie restriction to lose weight on raw vegan-
http://www.youtube.com/watch?v=PuqZbLEB ... ature=plcp

Weight loss on raw food-
http://www.youtube.com/watch?v=3kZ9R3_2 ... ature=plcp

-----------

בכל מקרה גם לאדם שאוכל מבושל חשוב לשמור על התפלגות בריאה של הפחמימות, החלבונים והשומנים. הנה הרצאה של פרופ' קולין קמפבל על הנושא הזה ועוד-
http://www.youtube.com/watch?v=KiNIrsgR368

נשירת שיער בדרך כלל קשורה בתזונה. תזונה עשירה ומגוונת חיונית לבריאות השיער כי מה (וכמה) שאת אוכלת הופך להיות מה שמרכיב את הגוף שלך. ברזל נמוך יכול להעיד על בעיית ספיגה או ווסת כבדה, שני דברים שניתן לתקן בעזרת אימוץ של תזונה נכונה ובריאה.

האם התגלתה אצלך רמה נמוכה של ברזל ובי12 בבדיקת דם?
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm


תגיות נושא

פעילות גופנית, איך מתחילים?, מזונות ממכרים, עליה במשקל, אפקט תרמי, תפריט יומי, גלוטן, BMR

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 2 אורחים