צריכת קלוריות יומית

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

צריכת קלוריות יומית

הודעהעל ידי אנה » ב' מאי 07, 2012 4:42 pm

היי-
קודם כל יש לכם אחלה אתר.
אני די חדשה בנושא של RAW FOOD וב-80/10/10 ויש לי מספר תהיות לגבי כמות הקלוריות שיש לצרוך ביום.
אני מנסה לאכול את הכמות המומלצת עבורי אבל מישום מה כשזה מגיע לפירות אני שובעת הרבה יותר וקשה לי מאוד לאכול את הכמות המומלצת עבורי.
אני מגיעה לכ-1000 קלוריות ביום ויש לי עודף משקל.

שאלתי היא כזאת:
האם לא כדאי לסמוך על הגוף כשזה נוגע לצריכה קלורית אינדיבידואלית לאדם ולא להסתמך על המלצות צריכה שמגיעות מאותו ממסד שמייעץ לאכילת מוצרים מן החי?
להשקפתי יש להקשיב לגוף. לאכול כשרעבים ולהפסיק כששבעים. ואולי מאחר ויש לי מעט משקל להשיל זאת דרכו של גופי לאזן את עצמו.
מעוניינת לשמוע את השקפתכם בנושא.
תודה מראש
אנה
אנה
 
הודעות: 17
הצטרף: ב' מאי 07, 2012 4:19 pm

Re: צריכת קלוריות יומית

הודעהעל ידי ירדן » ב' מאי 07, 2012 6:35 pm

הי אנה :)

ההמלצות הכלליות שלנו לגבי צריכה קלוריות מפירות וירקות בלבד שונה מההמלצות המקובלות של צריכת מזון מבושל/מהחי. בדרך כלל דווקא צריך לאכול יותר קלוריות מפירות וירקות לעומת מזון מבושל/מעובד/מהחי כדי לשמור על המשקל. גם אם ברצונך לרדת במשקל בכל זאת חשוב שתעשי זאת עם מספיק קלוריות מפחמימות שיתנו לך אנרגיה לגוף ולמוח כי אחרת לא תצליחי להתמיד בזה לאורך זמן והגוף שלך ימשוך אותך לכיוון של מקור קלוריות מרוכז. פירות וירקות מכילים הרבה פחות קלוריות לאותו נפח לעומת מזונות מבושלים בגלל תכולת המים והסיבים הגבוהה שלהם ולכן בהתחלה ישנה תקופה של הסתגלות לנפח הגדול יותר. זה אולי נראה כמו הרבה מזון אבל בפועל אותו נפח של מזון שהיית רגילה אליו קודם הכיל הרבה יותר קלוריות. נכון שהרבה אנשים אינם מקשיבים לגופם ואוכלים הרבה מעבר למה שהם צריכים אבל כאן ההקשבה לגוף אינה תמיד נכונה כי לאכול מזון מבושל זה לא דבר טבעי לגוף וצריך ללמד אותו מחדש מה בריא וטוב לו. יצא לי לשמוע אמרות מטופשות לחלוטין מאוכלי בשר שטוענים שללא בשר במשך כמה ימים הם מרגישים לא טוב וחלשים וזה לדעתם מראה שהגוף שלהם דורש בשר ושהם צריכים להקשיב למה שהגוף שלהם לכאורה אומר להם. זה כמובן קשקוש מוחלט. הסיבה שהם מרגישים רע כשהם מורידים מהתפריט משהו שמזיק להם היא שהגוף מתנקה וזה בא לדי ביטוי בצורה שלא תמיד נעימה, בדיוק כפי שאדם שרגיל לשתות קפה מרגיש תסמיני גמילה כשהוא מנסה להפסיק או מפספס את המנה היומית שלו, וכשאותו אדם חוזר לשתות קפה התסמינים הלא נעימים עוברים כמו קסם. האם זה אומר שהגוף של אותו אדם צריך את הקפה? אני לא אומרת שלא צריך להקשיב לגוף אלא שלפעמים מה שאנחנו חושבים שאנחנו שומעים לא בהכרח נכון.

בנוסף חשוב לזכור שכשהגוף לא מקבל מספיק קלוריות הוא מוריד את הקצב המטבולי הבסיסי שלו (BMR) וזה לא דבר רצוי, בעיקר לא למי שמעוניין לרדת במשקל.

אין לי שום פרטים לגבי משקלך, גובהך, רמת הפעילות הגופנית שלך, מצבך הבריאותי וכו' אבל בכל מקרה 1000 קלוריות הן בהחלט מעט מידי. בתור מתחילה תני לעצמך מעט זמן להסתגל ותעלי את הכמות בהדרגה בהתאם לנתונים שלך ולרמת הפעילות שלך.

הנושא הזה עלה כבר כמה פעמים בפורום אז אני מעתיקה לפה את מה שכתתי לפני כחודש לגלי-

הכרונומטר נועד לשמש כל מיני אנשים שעושים כל מיני דיאטות ונכון שיש אפשרות לעשות שם חלוקת קלורינוטריאנטים של 80/10/10 אבל בכל זאת האתר אינו מותאם לרעיונות שעומדים מאחורי התזונה הזאת ואינו לוקח חשבון שלא כל הקלוריות שוות. אכילה של פירות וירקות בלבד אינה דומה לאכילה של מזון מבושל/מעובד/צמחי או מהחי מבחינת הגוף. יש דבר שנקרא האפקט תרמי של המזון וכשעוברים מכל תזונה שהיא לתזונת פירות בהכרח הגוף צריך יותר קלוריות על מנת לשמור על המשקל שלו. גם כשעוברים למשל מתזונה מהחי שהיא עתירת שומן ודלה בסיבים לתזונה צמחית עתירת סיבים יורדים במשקל גם אם בפועל אוכלים את אותה כמות קלוריות, או כשעוברים מתזונת ג'אנק טבעוני לתזונה מלאה טבעונית. לעומת מזונות אחרים העיכול של הפירות והירקות מהיר יותר והאפקט התרמי שלהם גבוה יותר. כל מזון שאנחנו אוכלים הגוף צריך להשתמש בחלק מהקלוריות שבו בשביל לעכל ולספוג אותו, אך המטבוליזם של חלבונים, שומנים ופחמימות שונים אחד מהשני ולכן הגוף משתמש במספר קלוריות שונה עבור ה"טיפול" בכל אחד מהם. לחלבונים יש אפקט תרמי הכי גבוה אך עודף חלבונים מהווה עומס גדול על מערכות הגוף ויש בכך סיכונים בריאותיים ובנוסף כל המזונות החלבוניים מאוד מגיעים עם הרבה מאוד שומן (בשר, חלב, ביצים..). לשומנים יש את האפקט התרמי הכי נמוך וכמעט כל הקלוריות שמגיעות משומן נשארות בגוף כשומן ולא נשרפות כחום בזמן העיכול. האפקט התרמי של פחמימות גבוה בהרבה משל שומנים אך נמוך מעט משל חלבונים והוא תלוי בתכולת הסיבים. לדוגמא לפרוסת לחם מקמח מלא יש אפקט תרמי גבוה מאשר לפרוסת לחם מקמח לבן ולכן יותר קלוריות נשרפות כחום בזמן העיכול והספיגה של הפרוסה, ופחות קלוריות הולכות לשימוש כאנרגיה לגוף או למאגרי השומן אם הן בעודף.

כתבתי על כך גם בהודעות קודמות ויש שם שם קישורים לסרטונים ומידע נוסף בעניין שבוודאי יעניין אותך-
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=20
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=19

צפי בסרטונים של פרילי בנושא ירידה במשקל ואי הגבלת הקלוריות.

אפילו שומרי משקל הפסיקו לספור את הפירות והירקות כנקודות ומודים שלא כל הקלוריות שוות-
http://www.haaretz.co.il/gallery/1.1236452

סביר להניח שבתור מתחילה יהיה לך קשה להגיע למספיק קלוריות עד שתתרגלי לאכול יותר אך בכל מקרה באמת אין לך מה לדאוג. בנוסף ככל שתתמידי ותרגישי טוב יותר ורמות האנרגיה שלך יעלו כך גם תרגישי צורך להזיז את הגוף יותר. אדם בכושר עם מסת שריר טובה שורף הרבה יותר קלוריות בזמן מנוחה מאדם באותו המשקל והגובה שאינו עוסק בפעילות גופנית ושמסת השריר שלו נמוכה מידי.

עוד דבר שכדאי לקחת בחשבון הוא שאנשים שצורכים מעט מידי קלוריות גורמים לגופם "להתייעל" ול- BMR שלהם לרדת וזה מביא לעצירת הירידה במשקל. הרבה אנשים שעשו בעבר הרבה דיאטות דלות קלוריות נאלצים לחיות על מעט מאוד קלוריות ליום כדי לא לעלות במשקל.

מעט קלוריות = מעט נוטריאנטים.

פעילות גופנית מעלה BMR.


סרטונים מומלצים של פרילי שירדה מעל 20 קילו על תזונת 80/10/10 עתירת קלוריות:

איך להשאר 100% רואו-
http://30bananotleyom.com/movies/42-best-way-to-stay-100-raw-vegan

Raw food vegan weight loss secrets #1 - The scales-
http://www.youtube.com/watch?v=IKXYw7Gf6FY&feature=relmfu

Raw food vegan weight loss Secrets #2 ~ NEVER RESTRICT CALORIES
http://30bananotleyom.com/movies/79-never-restrict-calories

Calorie restriction to lose weight on raw vegan
http://www.youtube.com/watch?v=PuqZbLEB89g&list=UULwUd5KtYONsRJ3UAOojZ0w&index=1&feature=plcp

Weight loss on raw food
http://www.youtube.com/watch?v=3kZ9R3_2tTA&list=UULwUd5KtYONsRJ3UAOojZ0w&index=4&feature=plcp
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: צריכת קלוריות יומית

הודעהעל ידי ירון » ב' מאי 07, 2012 6:43 pm

ירדן נתנה תשובה ארוכה ומפורטת. אני רק אוסיף להגיד ברוכה הבאה!! :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואינו מהווה חוות דעת או עצה מקצועית ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירון
 
הודעות: 177
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:45 pm

Re: צריכת קלוריות יומית

הודעהעל ידי אנה » ב' מאי 07, 2012 8:37 pm

תודה ירון על קבלת הפנים :D
ותודה רבה ירדן, השכלתי רבות מתשובתך המפורטת.
את פרילי אני מכירה. כך בעצם הגעתי ל80/10/10 הספר שלה Go FRUIT Yourself וסיפרו של ד"ר גרהם הפכו להיות 'התנ"ך' שלי :lol:
אני אאמץ את העצות לגבי תקופת ההסתגלות ואנסה להעלות אט אט בצריכה הקלורית שלי.

אני אוכלת RAW כבר חודש ימים.
אומנם אני רק בתחילת דרכי אך כבר רואה תוצאות מופלאות. ירדתי שישה קילו ממשקלי ואני מרגישה נהדר.
העור שלי בוהק ויפיפה, השיער שלי הפך להיות כל כך רך, שופע. ויש לי פתאום המון אנרגיה.
אני בהחלט מתכוונת להמשיך.
אני מרגישה שסוף סוף מצאתי את התשובות שחיפשתי לגבי התזונה שלי ואני שמחה ש"מתחתי" את גבולות האכילה הטבעונית שלי בזמן החיפוש אחריהן.

תודה לכם שפתחתם את האתר בעברית. מאז שגיליתי אותו אני מבלה בו המון ;)
אנה
 
הודעות: 17
הצטרף: ב' מאי 07, 2012 4:19 pm

Re: צריכת קלוריות יומית

הודעהעל ידי ירדן » ג' מאי 08, 2012 9:39 am

וואו, מרגש לשמוע כאלו דברים כל פעם מחדש :D
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: צריכת קלוריות יומית

הודעהעל ידי ירון » ג' מאי 08, 2012 11:29 am

באמת חדשות טובות!
כל הכבוד! :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואינו מהווה חוות דעת או עצה מקצועית ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירון
 
הודעות: 177
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:45 pm

Re: צריכת קלוריות יומית

הודעהעל ידי אנה » ד' מאי 09, 2012 8:30 am

תודה לשניכם.
העידוד הזה מאוד חשוב לי בעיקר לאור העובדה שאין לי תמיכה מהאנשים שקרובים אלי.
כולם חושבים שאיבדתי את השפיות :lol: בעוד אני יודעת, ללא כל ספק, שמצאתי אותה.
ועידכון קטן. הודות לירדן הצלחתי להשתחרר מהפחד שלי מאכילת כמות מספקת ואתמול אכלתי 1,700 קלוריות בערך.
אומנם עדיין לא הגעתי לכמות המומלצת אבל אני בדרך :D
המדהים הוא...
כל כך חששתי לעלות הבוקר על המשקל והפלא ופלא- ירדתי 700 גרם.
אושר צרוף.

יום עסיסי ופירותי לכולם :D
אנה
 
הודעות: 17
הצטרף: ב' מאי 07, 2012 4:19 pm

Re: צריכת קלוריות יומית

הודעהעל ידי יונתן » ה' מאי 10, 2012 8:28 am

כל הכבוד! תמשיכי לעדכן ;)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: צריכת קלוריות יומית

הודעהעל ידי ירון » ה' מאי 10, 2012 8:31 am

חדשות מעולות!

זה עושה כל כך טוב לשמוע דברים כאלה! :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואינו מהווה חוות דעת או עצה מקצועית ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירון
 
הודעות: 177
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:45 pm

Re: צריכת קלוריות יומית

הודעהעל ידי אנה » ה' מאי 10, 2012 7:11 pm

תודה רבה :D
אנה
 
הודעות: 17
הצטרף: ב' מאי 07, 2012 4:19 pm

הבא

תגיות נושא

אפקט תרמי, פעילות גופנית, קלוריות, ירידה במשקל

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot, YandexBot ו 9 אורחים

cron