גליקוגן מומר לשומן

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

גליקוגן מומר לשומן

הודעהעל ידי tapa4ik » ש' יולי 20, 2013 7:50 pm

אני יודעת שגליקוגן יכול להיות מומר לשומן עקב התעללות של כמה שנים במאגרים האלה.. השאלה היא כמה זמן זה יכול להימשך עד שהגוף יפסיק לעשות את זה ? או שזה לא ייפסק והדבר היחיד שימנע את ההמרה הזו היא פעילות ספורטיבית מאומצת?
tapa4ik
 
הודעות: 6
הצטרף: ש' דצמבר 22, 2012 8:54 pm

Re: גליקוגן מומר לשומן

הודעהעל ידי ירדן » א' יולי 21, 2013 4:09 pm

הגליקוגן הוא הצורה שבה הגוף שלנו מאחסן פחמימות, זהו בעצם מאגר האנרגיה שלנו. גליקוגן לא מומר לשומן אלא נאגר בכבד ובשרירים ועל פי צרכי הגוף מפורק חזרה לגלוקוז.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: גליקוגן מומר לשומן

הודעהעל ידי tapa4ik » א' יולי 21, 2013 4:31 pm

לא זרקתי סתם, אלא אם כן הבנתי משהו לא נכון
http://www.30bananasaday.com/forum/topi ... red-as-fat
tapa4ik
 
הודעות: 6
הצטרף: ש' דצמבר 22, 2012 8:54 pm

Re: גליקוגן מומר לשומן

הודעהעל ידי יונתן » א' יולי 21, 2013 5:03 pm

למיטב הבנתי מדובר בניסוי קצר שבו האכילו את הגברים שהשתתפו בניסוי אלפי קלוריות מעל הדרישות הגופניות שלהם, אך משקלם שב וירד בתום הניסוי. לפי השאלה שלך עלי להבין שבמשך כמה שנים אכלת דיאטה של 85% פחמימות ומעלה שכללה אלפי קלוריות יותר מהדרוש לך ולכן הגוף התרגל להפוך את הפחמימות העודפות לשומן וכעת הוא ממשיך לעשות זאת אף שפסקת ממנהגך...

בכל מקרה חלק מההמלצות של תזונת 80/10/10 היא ביצוע פעילות גופנית אינטנסיבית, אז זה לבטח לא יכול להזיק.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm

Re: גליקוגן מומר לשומן

הודעהעל ידי ירדן » א' יולי 21, 2013 6:07 pm

תודה על הקישור, זה מאוד מעניין ורלוונטי לפורום, אבל לא קשור לשאלה שלך :)

מסקנות המחקר דווקא מוכיחות שצריך להתאמץ מאוד כדי לעלות במשקל על תזונה שמבוססת על פחמימות.

ליפוגנזה היא תהליך של הפיכת סוכרים פשוטים לשומן (גליקוגן הוא פחמימה מורכבת). בכל דיאטה שהיא אם אוכלים מעבר לצרכי הגוף העודפים יאגרו כשומן. רק שדווקא במקרה של פחמימות, כפי שמצויין במחקר הזה ואחרים, צריך להעמיס הרבה מעבר ליכולת הגוף לאגור גליקוגן כדי שהגוף ימיר את הסוכרים העודפים לשומן, ובמקביל העמסת קלוריות מפחמימות בפני עצמה גם מעלה את האפקט התרמי כך שככל שאוכלים יותר גם שורפים יותר קלוריות (יותר קלוריות נפלטות כחום ולא נאגרות כשומן). מילת המפתח כאן היא overfeeding. הנבדקים קיבלו כמות קלוריות גדולה הרבה יותר מצרכי הגוף שלהם, מבלי שניתנה להם האפשרות לשרוף את עודף הקלוריות על ידי יותר פעילות גופנית. בנוסף, חלק מהעלייה במשקל של הנבדקים לא הייתה שומן אלא מים כי על כל גרם גליקוגן נאגרים 2.7 גרם מים (וזה דבר טוב ומועיל).

במידה ויש לך רמת מטבוליזם בסיסי נמוכה (BMR) עקב דיאטות עבר, תזונה לא נכונה, מסת שריר נמוכה ואחוזי שומן גוף גבוהים הדרך לתקן את זה היא בעזרת תזונה עתירת פחמימות וסיבים תזונתים (אפקט תרמי גבוה), פעילות גופנית מספקת להעלאת מסת השריר והורדה באחוזי שומן (שכוללת עבודת שרירים ואירובי) וכמובן סבלנות :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: גליקוגן מומר לשומן

הודעהעל ידי tapa4ik » א' יולי 21, 2013 7:24 pm

תודה רבה על הסובלנות וההסברים!
גם אם לא שאלתי את השאלה הנכונה בכל אופן ענית לי על מה שרציתי לשמוע :) אז תודה
עוד דבר, נניח וקיים מטובוליזם "ברצפה" בשילוב של פעילות גופנית בינונית ,האם רקמות השומן בסופו של דבר יישרפו או שזה יקרה רק בתנאי שמעלים את מסת השריר?
tapa4ik
 
הודעות: 6
הצטרף: ש' דצמבר 22, 2012 8:54 pm

Re: גליקוגן מומר לשומן

הודעהעל ידי ירדן » ג' יולי 23, 2013 11:38 am

אני יכולה לומר לך שמהנסיון שלי (בתור אחת שבעבר הרחוק לא אהבה לעשות ספורט בכלל ועשתה דיאטות דלות קלוריות והורידה לעצמה את המטבוליזם) חיזוק השרירים ועלייה במסת השריר חיוניים בשביל להוריד אחוזי שומן. רק לעשות למשל אירובי ברמה בינונית לא מספיק. זה כן יעזור לך לרדת במשקל במידה מסויימת ביחד עם השינוי התזונתי אבל כדי באמת להעלות את רמת המטבוזלים הבסיסי ולהגיע למצב שניתן לרדת במשקל ולאכול יותר מבלי לפחד מעליה חוזרת חשוב מאוד גם להעלות את מסת השריר. שריר שורף הרבה יותר קלוריות מריקמת שומן וגם תופס פחות נפח. אדם שיש לו מסת שריר ברמה בריאה נראה חטוב יותר והוא גם שורף יותר קלוריות בזמן מנוחה כך שהוא צריך לאכול יותר כדי לשמור על משקלו, כלומר יש לו BMR גבוה יותר. עבודת התנגדות על השרירים תעזור לך לרדת במשקל מהר יותר ולהתחטב ותעלה את רמת המטבוליזם שלך. ניתן להיות במשקל תקין עם אחוזי שומן מאוד גבוהים. זה גם לא בריא וגם פחות "יפה".

אם למשל ניקח שתי בחורות באותו הגיל, הגובה והמשקל המראה החיצוני שלהן לא בהכרח יראה אותו הדבר. אם אחת מהן בכושר ויש לה מסת שריר ברמה בריאה (אני לא מדברת על שרירים מאוד נפוחים) ואחוזי שומן נמוכים היא בוודאי תהיה שתי מידות פחות בג'ינס מזאת שיש לה אחוז שומן גבוה ומסת שריר נמוכה. אותה בחורה ראשונה גם תאכל יותר קלוריות כדי לשמור על משקלה וזה לא רק בגלל שהיא שורפת קלוריות בזמן האימון אלא כי באופן כללי היא שורפת יותר כי רמת המטבוליזם שלה גבוהה יותר בגלל מסת השריר הגבוה, והיא גם מנדפת יותר קלוריות כחום (אפקט התרמי) בגלל שיש לה אחוזי שומן גוף נמוכים.

אם תחזקי את השרירים ותעלי את מסת השריר את לא תתנפחי אלא תתחטבי ותורידי במידות בבגדים וגם תצטרכי לאכול יותר. לא חייבים לעשות אימוני כוח בחדר כושר עם מכשירים ומשקולות אבל זה כן צריך להיות משהו שמאתגר את השרירים ועוזר להם להתחזק. ככל שמסת השריר גדלה כך אחוז השומן יורד בהתאם והגוף מתחטב. זה יכול להיות בעזרת אימוני משקל גוף, זה יכול להיות בעזרת אימונים שמשלבים עבודת שרירים ודופק מהיר. יש הרבה ערוצי יוטיוב שיכולים לעזור לך לעשות אימונים מחזקים בבית. אם את רוצה אשים קישורים לכמה שאני מכירה.

מסת שריר עולה לאט וחשוב להתמיד ולאתגר את השרירים וחשוב שתהיה סבלנות. אם במשך שנים עשינו נזק לגוף שלנו אי אפשר לתקן את זה בזמן קצר. מתחילים בהדרגה, מתקדמים ומתחזקים ורואים תוצאות :)
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: גליקוגן מומר לשומן

הודעהעל ידי יעלי » ג' יולי 23, 2013 1:08 pm

ירדן, אני גם מאד אשמח ללינקים כאלה.
בשעתו גם אני שאלתי כאן שאלה לגבי הפעילות הגופנית ואם תעלי לינק לפורום על אימונים מאתגרי שריר מאד אשמח. תודה.
יעלי
 
הודעות: 331
הצטרף: ש' מאי 12, 2012 5:45 am

Re: גליקוגן מומר לשומן

הודעהעל ידי ירדן » ג' יולי 23, 2013 5:33 pm

יש את סוזנה שהיא עושה אימונים קצרים וקורעים עם משקל גוף או מעט עזרים. היה לה ערוץ בשם BodyRock.Tv שהפך לערוץ שנקרא TheDailyHiit וששייך בשנה האחרונה לאנשים אחרים והיא התחילה פרוייקט אחר שנקרא ZuzkaLight.

זה הערוץ החדש של סוזנה- http://www.youtube.com/user/ZuzkaLight
פה אפשר למצוא את האימונים המלאים- http://www.youtube.com/playlist?list=PL8395384AFAC979A9
ופה את הפירוק לתרגילים והסברים- http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... bQiadr-HfE

BodyRock.Tv היה ערוץ של אימונים מלאים קצרים ואינטנסיביים, בעיקר עם משקל גוף, אבל מאז שהוא הפך ל-TheDailyHiit יש בו רק סרטונים קצרים של תרגיל אחד ולא אימון שלם. אבל אם הולכים לסרטונים הישנים מלפני שנה ומעלה [צריך לסמן: (date added (oldest-newest] אז אפשר למצוא את כל הסרטונים של סוזנה לפני שהערוץ השתנה.
http://www.youtube.com/user/charliejame ... =0&sort=da

יש גם את הערוץ הזה שיש בו כל מיני סוגים של אימונים-
http://www.youtube.com/user/BeFit/featured

ועוד אחד-
http://www.youtube.com/user/FitnessBlen ... ture=watch

ולמי שעוד לא התחיל לעשות 10 סקוואטים רצופים כל יום אז כדאי!!!!
http://www.youtube.com/user/hawaiiIivin?feature=watch
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: גליקוגן מומר לשומן

הודעהעל ידי tapa4ik » ג' יולי 23, 2013 6:32 pm

עוד שאלה, מצטערת שאני כל כך קודחת..
האם Jillian Michaels 30 Day Shred מספיק טוב ? בדיוק התחלתי אז תהיתי אם אפשר לעשות על עניין האימונים וי.
tapa4ik
 
הודעות: 6
הצטרף: ש' דצמבר 22, 2012 8:54 pm

הבא

תגיות נושא

פעילות גופנית, אחוזי שומן בגוף, אפקט תרמי

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot ו 3 אורחים

cron