חסרים תזונתים

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

Re: חסרים תזונתים

הודעהעל ידי spector1 » ה' יוני 14, 2012 11:29 am

שלום, שמי איתי בן 47. טבעוני שנתיים וקצת. עברתי לפני שלושה חודשים לקרוב ל-100% מזון חי. ניזון בעיקר מפירות, ירקות ועלים(לא מספיק), אגוזים.
כל חצי שנה אני עושה בדיקת דם.
באופן עקבי HB, HCT ,RBC שלי נמוכים מאד ומתחת לנורמה במעט.
לאחרונה גם הברזל ירד לי לרמה של -30.
בבדיקה האחרונה MCH -32 שזה מעל הנורמה
MPV-13 מעל הנורמה
urea- 15 שזה מתחת לנורמה

טריגליצרידים בטווח הגבוהה 155.

לא ברור לי המקור לעניין הזה.
יתכן שהנורמה לטבעונות היא שונה, כי אני באמת לא מזייף.
המשקל שלי כבר שנים קבוע סביב 67 ק"ג על 184 ס"מ.
spector1
 
הודעות: 39
הצטרף: ה' יוני 14, 2012 11:08 am

Re: חסרים תזונתים

הודעהעל ידי ירדן » ה' יוני 14, 2012 9:52 pm

הי איתי וברוך הבא :)

כדי לנסות לעזור לך דרושים לנו יותר פרטים.

- זה מאוד יעזור אם תתאר תפריט של 3 ימים כדי שנראה מה וכמה בדיוק אתה אוכל. עלים ירוקים מאוד חשובים בתפריט מפני שהם מכילים כמות גדולה של מינרליים ויתכן שזאת אחת הבעיות אצלך.

- האם הערכים האלו היו נמוכים יחסית או מתחת לנורמה גם לפני המעבר לטבעונות? כמה זמן בעצם הערכים נמוכים? מה וכמה היית אוכל לפני המעבר לרואו?

זה נכון שחלק מהערכים אצל טבעונים שונים מערכי הנורמה שנקבעו על פי עקומת פעמון של אוכלוסיה מערבית שאוכלת לא הכי בריא בלשון המעטה, ואכן קרה שאפילו הזיזו את טווח הנורמה כדי להתאימו לאוכלוסיה, ככל שהתזונה הפכה מעובדת ומכילה יותר מוצרים מהחי, רק כדי שלא יצטרכו להודות שרוב האוכלוסיה לא בריאה... אך בכל מקרה מה שאתה מתאר לא נשמע טוב.

משיחות עם אנשים אחרים שעברו לרואו גיליתי שזה דווקא מאוד עזר להם להעלות את רמות הברזל וההמוגלובין אם הייתה להם בעיה מלכתחילה. אצלי הרמה שתמיד הייתה בסביבות אמצע הטווח דווקא ירדה מעט ואני לא רואה בזה בעיה, אני כבר שנה וחצי עושה 80/10/10 ורמת האנרגיה שלי עלתה ואני מרגישה הרבה יותר טוב. גם רמת האוראה שלי ירדה ל- 14 בבדיקות האחרונות שעשיתי וזה בסדר גמור. אוראה היא תוצר פירוק רעיל של חלבונים שהגוף צריך לפנות דרך הכליות. רמה נמוכה מהטווח היא דווקא מדד לכך שאתה לא צורך הרבה מידי חלבונים. הטווח פה כנראה באמת גבוה מידי עקב אכילת חלבונים מרובה בעולם המערבי. ה-MPV שלי שנים היה מעל הנורמה ומאז שעברתי ל-811 הערך פתאום נכנס לנורמה בבדיקות האחרונות.

- האם אתה סובל מסימפטומים של אנמיה או שהדבר רק בא לידי ביטוי בבדיקות הדם?

- האם אתה עוסק בפעילות גופנית?

- כשאתה אומר רמת ברזל אתה מתכוון ל- FE/IRON או ל- FERITIN?

- מה רמת הבי 12 שלך?

- האם יש מחלות רקע? האם אתה לוקח תרופות מסויימות?

- האם הטריגליצרידים תמיד היו גבוהים? מה רמת הכולסטרול?
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: חסרים תזונתים

הודעהעל ידי spector1 » ה' יוני 14, 2012 10:39 pm

תודה על התשובה המקיפה והמהירה.
תפריט יומי שלי בנוי מכוס מים בבקר, פירות סביב 8:00: 2 בננות, 2 אגסים, 2 אפרסקים או לחלופין רבע אבטיח. ב10:00 עוד סיבוב של פירות העונה: חצי פפיה, תפוח, 4 שזיפים, חצי מלון חופן אגוזים, תמרים, בצהריים עושה סמוזי ירוק עם כמאה גרם עלים+ בננות+ מיץ תפוז סחוט. אחה"ץ- ממשיך עם כמה פירות העונה. סביב 20:00 עושה סלט גדול על בסיס עלים ירוקים, נבטים שונים, כרוב, כרובית, ברוקלי, גזר, סלק, קולורבי אחרי זה מקנח בענבים.
אציין שאני לא שותה הרבה, אבל לא נראה לי שיש עם זה בעיה לפי צבע השתן והכמות שאני מטיל במשך היום.
לפני הטבעונות הייתי צמחוני של ג'נק פוד כארבע שנים וכבר אז הערכים הלכו בכיוון הזה.
בעניין סימני אנמיה אני לא מרגיש שום הבדל מקודם ואם קיים אני תולה את זה בגיל. אני לא מרגיז יותר אנרגטי מבעבר.
אני מתרגל יוגה שבננדה בין פעמיים לשלוש בשבוע, חדר כושר של כ-45 דק' בין פעמיים לשלוש בשבוע, רכיבה על אופניים כל יום כשבעה ק"מ, רכיבה על אופנוע שטח בדיונות חול פעמיים בשבוע.
נמצא הרבה בשמש.
ברזל IRON
B12 לפני חצי שנה כ-700 .נכון להיום המכשיר שבודק B12 במעבדה של באר שבע לא תקין.
אין לי שום מחלה שאני יודע על קיומה, נוטל תוספי תזונה מדי פעם.
הטריגליצרדים שלי תמיד היו בשכונה הזאת- אהבת המתוקים?!
כולסטרול 157.
spector1
 
הודעות: 39
הצטרף: ה' יוני 14, 2012 11:08 am

Re: חסרים תזונתים

הודעהעל ידי ירדן » ה' יוני 14, 2012 11:34 pm

אוקי, אז אני בהחלט רואה כמה בעיות.

אתה אדם מאוד פעיל שזה מצויין :) אבל לא נראה לי שאתה אוכל מספיק בהתאם לרמת הפעילות שלך. אמנם לא כתבת כמויות מדוייקות אבל זה הרושם שקיבלתי.

הסתכל על יום לדוגמא (מהחורף) בתפריט של יונתן-
http://30bananotleyom.com/811-blog/101-how-much-do-i-eat

בנוסף חלק מהשילובים שאתה אוכל בעיתיים לעיכול ולכן עלולים לפגוע בספיגה. לדוגמא מלונים ואבטיחים מומלץ לאכול בנפרד ולא בשילוב עם פירות אחרים, מומלץ שלא לשלב פירות מתוקים עם פירות חומציים ומומלץ שלא לשלב שומנים עם פירות מתוקים או חצי חומציים. פירות אוכלים רק על קיבה ריקה ולא כקינוח כי הם מתעכלים במהירות ועלולים לתסוס אם לא יפונו מהקיבה בגלל המזון שנמצא שם לפניהם. כשיש בעיות ספיגה חשוב להקל על העיכול, ללעוס היטב ולשלב מזונות באופן נכון. מאוד מומלץ לעשות ארוחות מונו המכילות פרי מסוג אחד בלבד שממנו אוכלים עד ששבעים.

טבלת זמני עיכול בקיבה וצירופי מזון מומלצים:
http://files.meetup.com/410532/Food%20C ... 0Chart.pdf
(שים לב שבטבלה מופיעים גם מזונות שאינם חלק מתזונת 80/10/10)

מבחינת הסלט שלך הוא מאוד מגוון אבל מכיל הרבה ירקות קשים לעיכול יחסית כי הם מכילים הרבה תאית (כרוב, כרובית, ברוקולי) וגם זה עלול לפגוע בספיגה. עדיף שתתבסס על ירקות עליים עדינים כמו חסה ועל ירקות שהם פירות מבחינה בוטנית כמו עגבניות, מלפפונים, פלפלים. אתה יכול להוסיף גזר, סלרי, עלי בייבי, נבטים, פטרוזיליה, שמיר וכו', ולהוסיף את השומן לסלט ולא לאכול אותו עם הפירות. אם אתה מרגיש צורך לקנח במתוק בתום הסלט זה אומר שלא אכלת מספיק פחמימות לאורך היום.עדיף שתתחיל את ארוחת הערב בפירות ולאחר מכן תעבור לסלט.

אני דוקא כן ממליצה לך לשתות מים. עכשיו קיץ ואתה אדם פעיל מבחינה גופנית. כשאני התחלתי לעשות 811 כמעט שהפסקתי לשתות לגמרי אבל עם הזמן הרגשתי ירידה ברמת האנרגיה. כשהתחלתי לשתות הרגשתי בהבדל.

ממליצה לך לקרוא את הספר The 80/10/10 Diet של דאגלס גרהם ולהרשם לאתר הכורנומטר- http://cronometer.com כדי לבדוק שאתה אוכל מספיק.

מידע בנושא הכרונומטר, האפקט התרמי של המזון ולמה צריך לצרוך יותר קלוריות כשעוברים 811 תוכל לקרוא פה-
http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=35

אתה עוד צעיר אבל בלי קשר אל תתלה בגילך סימפטומים כאלו ואחרים. כולנו אמורים להרגיש בריאים גם בגיל מבוגר. המחלות אותן אנשים מייחסים לזקנה בעצם קשורות לתזונה ולאורך החיים שלהם. בכל זאת אכלת הרבה שנים בצורה לא בריאה אבל אף פעם לא מאוחר מידי לשפר את הבריאות.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: חסרים תזונתים

הודעהעל ידי spector1 » ש' יוני 16, 2012 12:33 pm

ירדן, שוב תודה, באמת הרבה ידע נוסף לעיכול. כל פעם אני חושב שאולי אני כבר בענינים ואז לומד עוד משהו.
התחלתי להכניס נתונים לכרונומטר. מגיע בקושי לאלפיים קלוריות, משתדל לאכול פרי אחד בכל ארוחה. הכרונומטר הוריד לי כארבע מאות קלוריות על פעילות פיזית. אני מרגיש מלא רוב הזמן ולא מרגיש חלש למרות שהקלוריות לא גבוהות.
בעניין העירבובים: מה עם שייקים ירוקים?! בדר"כ אני מערבב כמה סוגים של עלים ומוסיף בננות לכיסוי הטעם. איך זה מסתדר עם ארוחות מונו?
לקחתי את זה מספר שהיה לי פעם- " ירוק לחיים". :D
spector1
 
הודעות: 39
הצטרף: ה' יוני 14, 2012 11:08 am

Re: חסרים תזונתים

הודעהעל ידי ירדן » ש' יוני 16, 2012 2:54 pm

2000 קלוריות לגובה שלך ולרמת הפעילות שלך זה ממש מעט. אני שוקלת 51 קילו ופחות פעילה ממך ואוכלת הרבה יותר...

עלים ירוקים מסתדרים טוב עם פירות אז אין בעיה עם שייקים ירוקים. רק כדאי לשלב פירות בשייק על פי צירופים שטובים יותר לעיכול וספיגה, ולדאוג לשים מספיק פירות ולא להסתפק ב- 3-4 מנות פרי עם הרבה ירוקים. עלים ובננות זה מצויין. לפני כשנתיים הייתי שותה כל יום שייק ירוק בעקבות קריאת הספר של ויקטוריה וצפיה בהרצאות שלה. הייתי מכינה שייקים מכמה סוגי פירות וכמה סוגי עלים ביחד אבל היום אני כמעט שלא שותה שייקים ואם אני בכל זאת רוצה להכין אז זה יהיה משהו פשוט כמו בננות עם סלרי או בננות עם מעט נענע או לואיזה. במקרה שלך זה דווקא יכול להועיל שתשתה שייקים ירוקים בנוסף לסלט, אבל במקביל כדאי שבהדרגה (ולא בכוח) תנסה להגדיל את כמות המזון שאתה אוכל.

אולי תשקול לעשות מונו בננה? זה יכול לעזור בין היתר לעיכול והספיגה. אם כן אז אל תרד מתחת ל- 25 בננות (בינוניות/גדולות) ליום שזה ממש ממש מינימום ושאף ליותר. אתה גם יכול לשתות אותן כשייק. למרות שזאת תקופה קצת בעייתית לבננות בגלל החום, הן מבשילות מהר מאוד ואי אפשר לקנות כמות גדולה בבת אחת.

סרטון של פרילי בנושא מונו-
http://www.youtube.com/watch?v=__HpUaOmJck

מאמר של דון בנט על בננות-
http://health101.org/banana
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: חסרים תזונתים

הודעהעל ידי spector1 » ד' יוני 20, 2012 10:48 am

טוב זה ממש נחמד למלא את היומן באתר של כרונו. מספיק שאני אוכל עוד גרגר של אגוז והשומן מכפיל עצמו.
מעבר לכך אני מצליח לעלות ל-2500 קלוריות ויותר ליום.
היציאות קשות- אולי צריך לשתות יותר?! או לאכול משהו שונה? אני בכל אופן אוכל מונו כל פעם עם הפסקה של כשעה עד שעתיים בין המנות.
אני שותה כליטר מים ליום. גם ככה אני מטיל מימיי כעשר פעמים ביום. אם אשתה יותר זה כבר ממש יהיה יותר מדי.
שמתי לב שחסר סידן- אני מגיע לחצי מהכמות.
כמו כן חסר אבץ וסודיום.
נראה לי שצריך לקחת תוספי תזונה אולי?!
spector1
 
הודעות: 39
הצטרף: ה' יוני 14, 2012 11:08 am

Re: חסרים תזונתים

הודעהעל ידי ירדן » ד' יוני 20, 2012 11:23 am

כל הכבוד :)

להשתין עשר פעמים ביום זה מצויין. אני חושבת שעם הזמן הגוף מצליח לאזן את הנוזלים טוב יותר. כשאני התחלתי לעשות 811 הלכתי הרבה לשירותים וזה הפריע לי אז פחות או יותר הפסקתי לשתות. עם הזמן הרגשתי את ההשפעה של זה עלי וחזרתי לשתות וההשתנה המרובה חזרה אבל אחרי כמה זמן זה התאזן והיום אני משתינה בכמות טובה אבל לא ברמה שזה מפריע לי. כמובן ששתיית יתר גם היא לא טובה אבל אדם פעיל בחום של הקיץ בכל זאת צריך לשתות מספיק. כמה זה מספיק? קשה לי לומר. לגבי היציאות, תן לזה קצת זמן או נסה בכל זאת לשתות קצת יותר ולראות איך זה משפיע עליך. יציאות קלות וחסרות ריח הם אחד היתרונות בתזונה הזאת.

הנה קטע של ד"ר גרהם בנושא-
Raw Food and Bathroom Breaks

אנחנו לא אמורים בהכרח להגיע לטווחים שמופיעים בכרונומטר כי הם לא הוגדרו מלכתחילה עבור אנשים בריאים. כמעט בכולם אנו עוברים בעשרות ואפילו מאות אחוזים מעבר לערכים ה"מומלצים", אך למשל בסודיום ובאומגה 6 זה מעולה שאנחנו יושבים על אחוזים נמוכים כי זה מראה על איזון בריא יותר בין נתרן לאשלגן ובין אומגה 3 לאומגה 6. הנה קישור לנושא הזה בדיוק שכבר עלה פה בפורום. לגבי הסידן תגלה פה דברים מאוד מעניינים...

http://www.30bananotleyom.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=27
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

הקודם

תגיות נושא

ויטמין D, חסרים תזונתיים, סידן, ויטמין B12

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot], YandexBot ו 9 אורחים