שאלה למתחילים

הפורום הראשי של 30 בננות ליום

שאלה למתחילים

הודעהעל ידי יוני » ד' יוני 11, 2014 12:07 pm

שלום!
אני מעוניין להתחיל בדיאטת רואו פוד. ראיתי בסרטון שמפורסם פה שאפשר להתחיל לאט עם ארוחת רואו פוד אחת או שניים ביום ועם הזמן להוסיף. השאלה שלי היא כיצד זה יכול להיות, הרי לפי מה שהבנתי מהספר זה שאם יש הרבה שומן אז הסוכר שאוכלים יוצר עומסים בעיתיים בגוף. אם כן, אם מתחילים לאכול כמות גדולה של סוכר (אמנם סוכר בריא מהפירות אך עדיין סוכר) חובה לצמצם משמעותית את כמות הסוכר בגוף. האם לא ככה? זאת אומרת שאי אפשר להתחיל רואו פוד בקטן ארוחה אחת או שניים ולאכול רגיל בשאר הזמן.

שאלה נוספת: אני מעוניין לצרף את אשתי לדיאטה. היא נמצאת בחודש רביעי בהריונה, האם יש איזה דגשים שחשוב לקחת בחשבון לאשה ההריון שמתחילה ב 80/10/10?

אודה לכל מענה ותודה מראש!
יוני
יוני
 
הודעות: 6
הצטרף: ד' יוני 11, 2014 11:58 am

Re: שאלה למתחילים

הודעהעל ידי יוני » ד' יוני 11, 2014 12:10 pm

תיקון שגיאה: "אם כן, אם מתחילים לאכול כמות גדולה של סוכר (אמנם סוכר בריא מהפירות אך עדיין סוכר) חובה לצמצם משמעותית את כמות הסוכר בגוף". הכוונה כמובן לצמצם את כמות השומן בגוף ולא הסוכר...
יוני
 
הודעות: 6
הצטרף: ד' יוני 11, 2014 11:58 am

Re: שאלה למתחילים

הודעהעל ידי יוני » ד' יוני 11, 2014 12:31 pm

סליחה על ההצפה, לא ראיתי כפתור עריכה ועלתה לי עוד שאלה:
יש לנו ילד בן שנה וחצי, אשמח לטיפים ועצות איך לשלב אותו בסיפור שזה יהיה עסק משפחתי :)
יוני
 
הודעות: 6
הצטרף: ד' יוני 11, 2014 11:58 am

Re: שאלה למתחילים

הודעהעל ידי ירדן » ד' יוני 11, 2014 10:28 pm

שלום יוני, ברוך הבא :)

תזונה ישראלית סטנדרטית מכילה בסביבות 30%-40% שומן, 15% חלבון וכל השאר פחמימות. כלומר, בסביבות 50% מהקלוריות מגיעות מפחמימות והשומן בעייתי גם שם... לחם, פסטה, קרקרים, בורקס, אורז ותפ"א זה פחמימות (=סוכר). אבל זה לא העניין, בכל תזונה שהיא להוסיף יותר פירות וירקות זה יותר בריא. לא משנה מאיזו תזונה אתה מגיע אם תאכל יותר פירות וירקות זה יהיה יותר טוב ממה שאתה עושה כרגע.

דגשים להריון:
לדאוג לאכול מספיק קלוריות
לאכול אורגני או בעיקר אורגני
לאכול בצורה מגוונת
אם יש חסרים בויטמין B12 ו-D אז לדאוג להשלים
להימנע ממלח

ספר מומלץ - אמהות בדרך הטבע של יצחק בן אורי:
http://www.derech.net/ben-uri.htm

הנה כמה סרטונים בנושא הריון:
https://www.youtube.com/watch?v=ZFR6RcCueRo
https://www.youtube.com/watch?v=Nz13qx7w7QE
https://www.youtube.com/watch?v=0utWLMxWK6U
https://www.youtube.com/watch?v=C8G4o1Eu8jM
https://www.youtube.com/watch?v=G6-WGsPEnLk

סרטון של גרהם בנושא הריון והורות:
http://www.youtube.com/watch?v=hb5aBqWvw1I

עוד סרטונים קצרים בנושא הריון:
http://www.youtube.com/user/midwifepriscilla/videos

אתר בנושא תזונה לילדים:
http://superhealthychildren.com/

סרטונים בנושא תזונה לילדים:
https://www.youtube.com/watch?v=UzVj9QzEdWQ
https://www.youtube.com/watch?v=ze6QkTe-2oU

סרטונים על הורות וגידול ילדים על פירות וירקות:
https://www.youtube.com/watch?v=VQxk8exaV0U
https://www.youtube.com/watch?v=mhsWMw20JnY
https://www.youtube.com/watch?v=Xkx0y29S784
https://www.youtube.com/watch?v=jXNpLKwY68s
https://www.youtube.com/watch?v=WYh-7aPUyFQ
https://www.youtube.com/watch?v=g6aDTtqbUI0
https://www.youtube.com/watch?v=D7TtagONFnQ

ילדים קטנים זקוקים ליותר שומן ולכן התפלגות של 80/10/10 לא מתאימה להם. בחלב אם יש כ-50% שומן ולכן אחרי הגמילה יש צורך בירידה הדרגתית בכמות השומן על פני כמה שנים. בסרטון של גרהם הוא מסביר שהמעבר מתזונה שמבוססת על 50% שומן במומצע כפי שיש בחלב אם ועד לתזונה של 10% שומן מתבצע על ידי הפחתה הדרגתית של 3%-4% בשנה על פני תקופה של 10-7 שנים בממוצע.

הנה כמה דוגמאות לתפריטים יומיים של תזונת 811 כדי לתת לכם השראה ורעיונות:
https://www.30bananotleyom.co.il/forum/viewtopic.php?f=2&t=370#p2148
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
ירדן
 
הודעות: 2969
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:47 pm

Re: שאלה למתחילים

הודעהעל ידי יוני » א' יוני 22, 2014 3:58 pm

תודה רבה ירדן!

קפצתי למים ואני כבר 5 ימים אוכל רק מזון צמחי וזה מרגיש לי ממש טוב.
לא היה לי סבלנות לספור קלוריות ולפענח את האתר כרונומטר, אז אני כרגע קצת בזרימה.
הארוחות שלי עד עכשיו היו ככה פחות או יותר: בוקר - חצי אבטיח, צהריים - 8-10 בננות, וכל ערב סלט מחצי שקית סלרי חסלט, חצי ראש חסה, ו- 6-8 תפוחים/אפרסקים/אגסים. אני שוקל כ-73 ק' וגובה 1.80. כרגע לצערי איני עושה פעילות גופנית. האם התפריט הזה נראה סביר?
כמו כן אשמח לחוות דעת וייעוץ בעניינים הבאים:
1) קשה לי לראות את עצמי כל כך מחושב לגבי אוכל. אם אני נותן לעצמי "לחטוף" ארוחה (רק מפירות ובמסגרת התזונה הטבעונאית) בלי לחשב מראש כמה ומה אני הולך לאכול, האם זה נשמע בסדר? והאם צריך לשים דגש מיוחד על כמות של פירות/ירקות מסויימים שצריך לאכול?
2) בעיקר בערב לפעמים אני מאבד קצת סבלנות עם הזמן הארוך של האכילה, וכל הלעיסות... האם נשמע סביר שלפחות בהתחלה עד שאתרגל, אבסס את התזונה שלי על שייקים בלבד (באותו תפריט הרשום מעלה)?
3) החשיפה הראשונית שלי לדיאטת הרואו פוד הייתה בכלל ממישהי שניסתה למכור קורס אינטרנטי, ובגלל שלא רציתי לשלם כל כך הרבה עשיתי חיפוש אינטרנטי על רואו פוד והגעתי אליכם ולספר ש 80/10/10 שאני בהתחלה שלו. בקורס שהיא ניסתה למכור, כמו בספר מתכוני הרואו פוד של שירלי בר, ראיתי שהם משתמשים בהמון מתכונים בכל מיני מוצרים שנראים לי קצת מעובדים כמו סירופ אגאבה, שמן זית, כל מיני תבלינים, מלח ועוד. מפה אני מסיק שיש כל מיני "תזונות רואו פוד" ואני מאמין שרובם לא מסתדרות עם גישת ד"ר גרהאם והאתר (האמיתית והנכונה :) ). האם זה נכון?

רב תודות על עבודת הקודש שאתם עושים, אני מעריך זאת מאוד!
יוני
 
הודעות: 6
הצטרף: ד' יוני 11, 2014 11:58 am

Re: שאלה למתחילים

הודעהעל ידי יונתן » א' יוני 22, 2014 4:31 pm

התפריט שלך נראה על פניו בסביבות ה-2000 קלוריות, שהם די מעט לגבר בגובה ובמשקל שלך. אם אתה מתחיל להרגיש עייף או תשוקות פתאומיות למזון מבושל או שומני, כדאי שתוסיף עוד פירות לתפריט. כל העניין של חישובי ארוחות וכו' הוא עניין למתחילים, שמתקשים בדרך כלל לצרוך את אותה כמות קלורית שהתרגלו אליה מהמזון החי, היות שהנפח שלו הרבה יותר גדול מנפח מזון מבושל. אדם עם ניסיון בתזונה לא צריך שום חישובים. כשאני רעב אני אוכל, עד שאני שבע, וזהו. אם אתה חושב ששייקים יקלו עליך את המעבר לזתונה, אין כל מניעה שתעשה זאת.

ובעניין פעילות גופנית, זה חלק חשוב מאין כמוהו באורח חיים בריא, ואני מקווה שהמעבר לתזונה שנותנת לך אנרגיה רבה תעניק לך גם מוטיבציה לפעילות גופנית. כשהתחלתי 811 היה זה לאחר שנים שבהן היה לי קשה מאוד לרוץ והייתי בטוח שזה מעבר ליכולתי, אבל יום אחד החלטתי להתחיל לרוץ, ואני רץ ורץ ומגלה שזה בכלל לא קשה! כשתתחיל לעשות פעילות גופנית ותגלה שהפעילות גורמת לגוף שלך להתחיל לעשות נפלאות שלפני כן היו גורמים לך כאבים ועייפות, אז המוטיבציה תגבר ותגבר.

מבחינת גישות הראו פוד, יש את הגישה שאומרת לאכול מזון כמה שיותר טבעי ופשוט, ויש את הגישה שמנסה למכור לנו כל מיני מזונות-על ומזונות מיובשים. גם אנחנו הגענו לראו פוד בהתחלה כשמי שהובילו את העניין בארץ היה אנשי הגישה השנייה, כמו שירלי בר ומצפה אלומות, אבל מבחינתי לפחות הניסיון היה כישלון חרוץ, זה פגע לי בבריאות וזה היה המון עבודה ופשוט לא טעים. לשמחתנו תוך זמן קצר גילינו את הגישה הפשוטה.
לתשומת לבכם, המענה בפורום מעצם טיבו מוגבל וחלקי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ תזונתי מקצועי פרטני ו/או לבדיקה, אבחון וייעוץ על ידי רופא.
סמל אישי של המשתמש
יונתן
 
הודעות: 938
הצטרף: ש' דצמבר 31, 2011 2:46 pm


תגיות נושא

תזונה לילדים, הריון

חזור אל 30 בננות ליום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: AhrefsBot, Google [Bot] ו 4 אורחים

cron